Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den nye direktør kommer fra Nets. Samtidig deltager tre bureauer i en ny pitch, der erstatter tidligere pitch med seks bureauer involveret.

Fra 1. marts sætter Allan Jakobsen sig i stolen som adm.dir. i Eniro. Han følger efter Stefan Kercza, der siden april 2014, hvor han blev udnævnt som koncernchef for Eniro på globalt plan, har bestredet begge kasketter.

Samtidig er Eniro i dialog med tre bureauer, der skal eksekvere et nyt marketingkoncept for Krak og Proff samt Eniro i Sverige og De Gule Sider i Norge. Et marketingkoncept, som er udviklet af Eniro selv.

Eniro vil ikke ud med, hvem de tre bureauer er, men pressechef Kristoffer Apollo siger, at Eniros nuværende bureau på De Gule Sider i Danmark, Umwelt, ikke er med i pitchen, da det er et krav til det eller de fremtidige bureauer, at man har kontorer i alle de nordiske lande.

Pressechefen vil ikke kommentere på om Kraks nuværende bureau Starcom er med i den nye pitch.

Eniro var ellers allerede i oktober måned ude for at finde nye bureauer og havde på det tidspunkt involveret seks bureauer.

Men nu starter de forfra ifølge pressechefen:

”Vi har taget to skridt tilbage og har startet processen forfra. Efter at koncernmarketingchef, Cecilia von Krusenstierna blev ansat i august har vi gentænkt marketingstrategien.”

Ifølge Kristoffer Apollo bragte processen i oktober ikke Eniro derhen, hvor de gerne ville og han fortæller videre:

”Nu går vi ud med et mere præcist koncept for markedsføring, som det kommende bureau skal eksekvere.”

Kristoffer Apollo kan ikke sige, hvornår man har fundet de nye samarbejdspartnere.

Den nye direktør, Allan Jakobsen, kommer fra Nets og har desuden haft lederjobs hos bl.a. TDC og Unwire.

Om den nye dirketør siger koncernchef Stefan Kercza:

”Jeg er meget glad for at kunne give ansvaret for vores danske datterselskab videre til Allan, der kommer med en stærk baggrund inden for ledelse og forretningsudvikling, og som samtidig har en personlighed og ledelsesstil, der til fulde lever op til Eniros værdier. Med Allan i spidsen er jeg overbevist om, at Eniro Danmark kan fortsætte de seneste års stabile udvikling med fokus på profitabel vækst og daglig eksekvering, som har gjort os i stand til at erobre markedsandele på et digitalt annoncemarked i vækst.”

Desuden fremhæver han Allan Jakobsens erfaring med mobilmarkedet og onlinebaserede tjenester som vigtige forudsætninger for succes i rollen, som nye adm.dir.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club