Grey København har – fra og med i går – fået ny direktør. Men beholder dog stadig den hidtidige.
Bureauet har ansat Carsten Bülow, der indtil nu har været kontaktdirektør i Reklamebureauet Os. Carsten Bülow får titel af managing director – en titel, han deler med den hidtidige leder af bureauet, Peter Ferslew.
“Sammen med Peter Ferslew skal jeg stå for driften af bureauet. I stedet for den klassiske to-deling med en kommerciel direktør og en kreativ direktør har vi her to kommercielle direktører,” siger Carsten Bülow.
Løsningen er ikke ny i Grey-regi. Således har Uncle, i Mogens Kristensen og Lars Samuelsen, også to adm. direktører.
Ordningen med to direktører piller ifølge Carsten Bülow ikke ved kontaktdirektørens rolle eller navn på Grey: Det er uforandret Peter Helstrup.
Til gengæld er der nyt om bureauets kreative ledelse. Thomas Torp gik sidst på foråret til Wibroe, Duckert & Partners, og afløseren har længe været varslet – men først nu er det faldet på plads. Og det betyder samtidig et farvel til selve titlen som kreativ direktør.
“Grey København har ønsket at finde en fremtidssikret løsning, og i dét forløb har det været diskuteret, om vi skal have den samme struktur som hidtil eller en ny struktur. Det sidste er blevet tilfældet, og derfor har der ikke været tale om 1-til-1 udskiftning, men en længere proces, der er afsluttet nu. Vi har således en direktion, bestående af Peter og mig, samt en ledergruppe, der udgøres af direktionen og to kreative. Det drejer sig om Anders Baudry, der er rekrutteret internt, og Jimmy Blom, der er hentet hos Grey London,” siger Carsten Bülow.
En anden ny profil på Grey København er Jesper Hansen. Han kommer fra Bark Copenhagen, hvor han var kreativ chef.
Hos Reklamebureauet Os kom det kort før jul frem, at Kviks marketingdirektør, Søren Als, bliver ny adm. dir. i stedet for Nicoline Olesen, der har ønsket at forlade posten. Hun bliver dog på bureauet som del af ledelsen, og på den led er Carsten Bülow reelt blevet erstattet.