Ny Fakta-direktør er vant til at komme til tops

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Dog på en anden måde end CEO-rollen. Hun kan lide Faktas annoncer – men vil ikke komme med udmeldinger endnu om, hvad der skal ske.

41-årige Stina Glavind har besteget verdens højeste bjerge – bl.a. Mount Everest – men nu er det en anden type top, hun skal klatre op på:

Stina Glavind er udpeget som den, der skal afløse Niels Karstensen som adm. dir. for Fakta.

Det er blevet kommunikeret på samme utraditionelle måde, som Niels Karstensens afgang blev – med helsides annoncer kreeret af Uncle Grey.

Men det er kun 14 dage siden, at de første annoncer blev indrykket, og det, der lignede en utraditionel rekrutterings-kampagne (læs mere her), ligner nu mere en utraditionel lancering af den nye direktør.

Stina Glavind er fundet internt, idet hun kommer fra et job som kommerciel direktør hos Kvickly. Niels Karstensen bliver også i Coop, idet han bliver ny koncern HR-direktør.

Stina Glavind kom til Coop for 4 år siden efter 11 år hos Carlsberg, og ud over at være bjergbestiger flyver hun også helikopter.

Fakta er i gang med en genrejsning, og det er således en betydelig udfordring, hun står med. Og til det job kan man godt finde inspiration i bjergene.

”I bjergene skal man være klar til at toughe up og indse, at der ikke er nogen free lunch. Det handler om at stramme ballerne og tage det lange seje træk, for der er ikke noget quick fix. Sådan er det også med Fakta. Det kommer til at tage tid, og det kommer til at kræve vedholdenhed. Den ene fod foran den anden, så skal vi nok komme op og få Fakta i plus,” siger Stina Glavind til Business.dk.

Hun er blevet præsenteret på humoristisk vis i helsides annoncer, og hun kan godt lide Faktas annoncekoncept. dog vil hun ikke binde sig fast på noget endnu.

“Jeg synes, at Faktas markedsføring med den humoristiske stil og tone, er god og positiv og med til at positionere Fakta i forhold til de øvrige discountkæder,” siger Stina Glavind til Bureaubiz og fortsætter:

“Men selv om jeg rigtig nok har kendt til jobbet et stykke tid, så er det lidt for tidligt at begynde at udtale mig om den fremtidige markedsføring. Det vil jeg gerne vende tilbage til, når jeg har haft jobbet et stykke tid…”