I dag lanceres en ny kampagne for Visitdenmark, der skal få turister til Danmark. Det er &Co., der står bag kampagnen, der i første omgang bliver vist i Tyskland og Holland og fra marts i Norge og Sverige.
Filmen er produceret af Tore Frandsen, og er produceret af New-Land, mens OMD står for medieplanen.
Visitdenmark vil med kampagnen gerne markedsføre det, de kalder det danske mindset: The Danish Zen, og den henvender sig til de turister, der går efter en rejseoplevelse fyldt med lokale, autentiske oplevelser og en let tilgang til livet.
”Med kampagnen vil vi fortælle, at danskerne har et særligt tilbagelænet mindset. Her ser vi verden med andre øjne og åbner derfor op for oplevelser, man ellers nemt kan overse. The Danish Zen er samtidig en måde at være sammen på, og det kan man opleve, hvis man rejser til Danmark. Der findes faktisk ingen bedre måde at opleve Danish Zen på end sammen med os danskere,” siger chef for international branding og markedsføring i VisitDenmark, Erik Mortensen i en pressemeddelelse.
Kampagnen bliver vist på tv og sociale medier.