D. 1. marts starter Nikolai Kronborg som ny kommerciel direktør hos Hello Group. Han kommer umiddelbart fra et job som direktør i Brandhouse digital, men har også en fortid bl.a. som medstifter og direktør på Where2Go.
Nikolai Kronborg kender også en anden af Hello-direktørerne godt, idet han sammen med Peter Schmidt ejer en andel af et spilfirma. Det har dog ikke noget med Hello at gøre.
“Men man kan vel sige at det bare understreger at både Nikolai og Peter deler min appetit på at sætte nye ting i gang,” siger adm. dir. Jakob Langemark.
Det er da også en del af Hello-doktrinen at bureauet, i tillæg til den daglige problemløsning for kunder som Novo Nordisk A/S, Saxo Bank, Lauritz.com og Thomas Cook, skal søge at udvikle egne produkter og ydelser. I bureauets levetid er det foreløbig blevet til en restaurant, en bar, en bank, en deal-hunter samt et hav af tech-startups.
Restauranten og baren er Kødbyens Fiskerestaurant og Mesteren & Lærlingen, mens banken er Zeppo Trading, der er stiftet sammen med de tidligere Hello-partnere, Søren Kenner og Morten Lund. Hello er dog ikke med længere.
“Wantr lancerer vi senere i år og det er et fantastisk spændende projekt. Det er ikke planen, at vi skal ud af det – tværtimod så regner jeg med, at Wantr ender som en af vores bedste kunder i butikken når vi skal løfte det ud i verden,” siger Jakob Langemark og fortsætter:
“Projektet er opfundet og bliver drevet af Stefan Bech som også er partner her i butikken.”
Ansættelsen af Nikolai Kronborg skal forstærke bureauets fokus på “performance marketing”.
“Vi ser ikke os selv som et digitalt bureau men som et bureau til en digital tidsalder. Det betyder, at vi udvikler smukke, effektive og ROI-skabende løsninger på forbrugerproblemer. Det handler om at skabe gode oplevelser uanset platform eller medie og Nikolais store erfaring som forretningsudvikler og iværksætter betyder selvfølgelig, at vores hold bliver endnu stærkere. Vi er meget glade for at have ham om bord,” siger Jakob Langemark.