Ny kampagne. Nyt bureau. Samme ankermand

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Jeppe Bo Ebstrup har været ankermand på alle tre kampagner fra Elretur med Bodil Jørgensen, der også har samme instruktør og produktionsselskab. Men nyt kreativt team og nyt bureau.

I 2015 hilste vi første gang på Bodil Jørgensen og hendes ’Fucker du med mit grundvand?’ i reklamefilmen for nonprofit-organisationen Elretur.

Det var Sunrise, der opfandt universet, som i 2016 vandt TV 2’s reklamepris, Adwars. Ankermanden på kampagneuniverset var Jeppe Bo Ebstrup, der gennem godt 20 år var partner hos Sunrise.

I 2018 kom en opfølger. Igen var det med hjælp fra Sunrise, denne gang med et nyt kreativt team, men lige som første gang med Jeppe Bo Ebstrup som ankermand og produceret af Circus Alphaville og instrueret af Christoffer Boe igen lige som første gang. 

Nu dukker Bodil Jørgensen og holdet bag universet op igen: Jeppe Bo Ebstrup, Cirkus Alphaville og Christoffer Boe. Og for tredje gang nyt kreativt team, denne gang i regi af Marketsquare, hvortil Jeppe Bo Ebstrup flyttede i slutningen af 2018, hvor han blev client service director. Det nye team er head of concepts Hans Troldahl, art director Anders Winther og creative director David Asmussen.

Budgettet er allokeret til tv og SoMe. De første 14 dage kører reklamefilmen på TV 2 og bliver så fulgt op med SoMe og annoncering på egne medier hos Elretur.

Jeppe Bo Ebstrup fortæller, at man har produceret så meget content, at planen er at udvide universet til næste år også, såman udkommer to år i træk denne gang.

Fra fucker til sviner
Hvor Bodil Jørgensen første gang skældte ud over, at hendes mand fuckede med grundvandet, deler hun denne gang ’kærlige svinere’ ud, som man opfordrer forbrugerne til også at dele.

Svinerne kan deles herfra https://elretur.dk/farvel-batteri/