Af Jesper Vogelius, journalist

Et relativt ukendt solcelleinvesteringsselskab går for første gang på tv. To freelance kreative har hjulpet med kampagnen. Se filmen her.

Det Aarhus-baserede investeringsselskab Obton har i denne uge lanceret en kampagne, der skal få flere til at investere i solenergi. Kampagnen er lavet i samarbejde med to kreative freelancere, Ulrik Feldskov Juul, tidligere creative director  i Lego Group, og Jon Goldtsche, tidligere senior creative hos Nord DDB.

Det er første gang, man går på tv, og filmen er lavet i samarbejde med produktionsselskabet Honey Trap Film. Derudover har Hilmar og Høgsberg været sparringspartner på mediedelen.

Henrik Jakobsen, marketingchef hos Obton fortæller om kampagnen:

”Vi har bevidst forsøgt at gå uden om stilen fra de mere traditionelle film, man kender fra både den finansielle og ‘grønne’ sektor. Vi har set mange film, der handler om bæredygtighed, og som med sine overflyvninger over vindmøller, kornmarker og solcelleparker let kommer til at ligne hinanden til forveksling. Hos Obton tør vi godt at gribe tingene lidt anderles an,” siger han og fortsætter:

Derfor har vi briefet det kreative team Jon Goldtsche og Ulrik Feldskov Juul på at skabe en mere markant og abstrakt stil og tone, der afspejler de spekulationer, der let følger med, når man skal vælge mellem alverdens investeringsmuligheder. Men også en stil og tone, der fænger modtagerne og øger kendskabet til Obton. En investering i solenergi giver ‘ro på’ – og med en klassisk udgave af ‘I østen stiger solen på’, lader vi solen stige op i afmeldingen på filmene og på den måde markere solenergi som en vedvarende energikilde og fremtidssikret investering.”

Målgruppen er invstorer i den tunge ende af formueskalaen, da minimumsinvesteringen er kr. 750.000.

“Vores kunder har typisk allerede en aktieportefølje, investeringer i ejendomme og andre mere klassiske investeringstyper. De finder Obtons projekter interessante, da man har mulighed for en investering, der både giver solide afkast og samtidig er god for klimaet,” siger Henrik Jacobsen.

Obton har tidligere kun været på print og digitalt. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club