Ny kampagne skal få danskere til at skrive ønskesedler i skyen

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Ønskeskyen er en ny digital ønskeseddel, som Post Danmark og Hjaltelin Stahl har udviklet. En stor kampagne er ude nu. Se filmene her.

At skrive ønskesedler er tilsyneladende en nationalsport: En undersøgelse foretaget for Post Danmark viser, at 88 pct. af danskerne laver ønskesedler i forbindelse med fødselsdage, mens 86 pct. laver dem i forbindelse med julen. Næsten hver femte laver endda ønskesedler løbende – dertil kommer bryllup, konfirmation og barnedåb, som ca. 10 pct. laver ønskesedler til.

Nu lancerer Post Danmark en stor kampagne for Ønskeskyen, der er en digital ønskeseddel.

”Vi kender alle sammen den situation, hvor venner og familie beder om en ønskeseddel i forbindelse med en fødselsdag eller juleaften, men man har glemt, hvad det egentlig er, man går og ønsker sig, eller også ender man med at få flere af samme gave. Det slipper man for, når man bruger Ønskeskyen,”, siger Morten. O Nielsen, kommunikationschef hos Post Danmark, i en pressemeddelelse.

Ønskeskyen giver brugerne mulighed for at registrere deres ønsker løbende, hvad enten de finder dem på nettet eller i en fysisk butik, ligesom den også giver familie og venner mulighed for at reservere ønsker, således at man kun får ét af hvert ønske.

Har man en smartphone, tablet eller laptop ved hånden, kan alle de ting, man samler, bliver gemt i ens personlige sky, hvor man kan lave flere ønskelister, og dele dem med familie og venner ved forskellige lejligheder.

Ønskeskyen er udviklet i samarbejde med Hjaltelin Stahl, der også står også bag kampagnen, som i disse dage kan opleves på forskellige medieplatforme.

”Ønskeskyen er en gratis tjeneste til alle danskere, der bliver introduceret gennem en stor kampagne på tv og i de digitale medier, som kører nu. Udover et ønske om at skabe et bredt kendskab til løsningen i befolkningen, så skubber vi også til motivationen for, at danskerne køber flere gaver online, således at der også kan blive sendt flere pakker,” siger Mette Hørdum, der er Client Service Director hos Hjaltelin Stahl.

Posten og Hjaltelin arbejder videre med tjenesten, der løbende vil blive justeret. Det er planen, at der bliver lanceret en version 2 allerede i løbet af efteråret.

Læs mere på ønskeskyen.dk