Ny kommunikationsdirektør i DSB

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter 12 år har Anna Vinding valgt at stoppe. Hendes afløser kommer fra et job som chefredaktør.

DSB er ved at få sat et helt nyt hold på de ledende poster omkring virksomhedens kommunikation.

Fornylig hentede man en ny koncernmarketingchef ind i skikkelse af Steen Kock, som tidligere på året forlod en stilling som marketingdirektør hos Kellogg’s.

Nu har man så fundet en ny kommunikationsdirektør i skikkelse af 39-årige Jacob Høyer, der kommer fra et job som chefredaktør hos MetroXpress.

Han afløser Anna Vinding, som efter 12 år på posten har valgt at sige stop. Hun fortsætter dog med at være tilknyttet DSB som chefkonsulent på deltid og skal med reference til DSB’s administrerende direktør rådgive koncernledelsen i kommunikationsspørgsmål.

Som nyuddannet journalist blev Jakob Høyer først kulturreporter på Det Fri Aktuelt og har siden været kulturreporter og redaktionsleder på Jyllands-Posten, særlig rådgiver for daværende kulturminister Brian Mikkelsen samt kulturredaktør på Berlingske Tidende.

“Jeg får brug for hele paletten af erfaringer. Som chefredaktør for MetroXpress og 24 timer, som hver dag udkommer i ca. 250.000 eksemplarer og har op mod 800.000 daglige læsere, er jeg blandt andet vant til at kommunikere bredt. Og med et konstant mediepres og en hel befolkning, som alle har en holdning til DSB, bliver der i høj grad også brug for at kommunikere bredt i mit nye job,” siger Jakob Høyer.