Den danske kontormøbelbranche er præget af overkapacitet, stigende krav om innovation og tilpassede løsninger. Det får nu flere virksomheder til at gå sammen i en landsdækkende kæde under navnet ’Holmris’. Planen er at sætte dagsordenen i kontormøbelbranchen med nye løsninger.
Danfurn, som i 2011 blev købt af Holmris A/S, er gået sammen med Reidarsborg, JPH Concept, Kontor-Syd (Holstebro/Herning) og dele af Wigandt-Schultz. Under navnet Holmris er kæden nu i direkte kontakt til slutkunderne og med egen fabrik i ryggen.
Så langt, så godt, men når fire virksomheder bliver til én, kan det være sin sag at finde fælles fodslag, og til dét formål har Holmris valgt Aarhus-bureauet Minuskel som kreativt og strategisk bureau. Minuskel skal være med til at opbygge og aktivere Holmris-brandet både internt og eksternt, og de indledende øvelser har bl.a. bestået af PR og et stort internt kick-off arrangement.
Planning-fasen skal bl.a. afdække værdier bag det ”nye” Holmris-brand og definere den nye position.
”Holmris har altid haft modet til at gøre tingene på en ny og anderledes måde, og dette karaktertræk vil veje tungt i det videre arbejde”, siger Ellen Elsnab, der er strategisk direktør i Minuskel.
Målet for Holmris er – som minimum – at bevare sin plads som top 3-aktør målt på omsætning.