Ny kreativ direktør og partner til Wasabi

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Han kommer fra et kort ophold hos Fireball. Samtidig kan det tidligere Advance-tilknyttede bureau annoncere en strategisk alliance med både et digitalt bureau og en gruppe free-lancere.

Ude godt – hjemme bedst. Det kunne man i sidste uge sige om Peter Boye, da han forlod Mensch for at vende hjem til Wibroe, Duckert & Partners.

Og det kan man nu også sige om Mark Mikael Müller, der efter et par år med lidt jobmæssig turbulens vender tilbage til Wasabi som kreativ direktør og partner.

Samtidig kan bureauet, der indtil fornylig indgik i Advance-gruppen annoncere en strategisk alliance med både det digitale bureau og en gruppe af free-lancere, der vil skabe et miljø i nye lokaler i Borgergade med omkring 30 mennesker.

Mark Mikael Müller forlod for under to år siden Wasabi for sammen med Jesper Isholm for at gå til Creuna. Det blev dog en relativt kort relation, og sidste sommer gik de så til Fireball som team og kreativ ledelse.

Denne relation blev dog endnu kortere, og Mark Mikael Müller vender altså nu tilbage til Wasabi, mens Jesper Isholm slår sine folder i Possible.

Dennis Pedersen, der er direktør og partner i Wasabi, glæder sig over at få at få Mark Mikael Müller tilbage.

“Vi var kede af, at han rejste, og har hele tiden gerne villet have ham tilbage,” siger Dennis Pedersen, der desuden glæder sig over at kunne præsentere rammen for bureauets nye liv efter skilsmissen med Advance.

Der er tale om en strategisk alliance med det digitale bureau Adnuvo, og sammen flytter de til nye lokaler i Borgergade. Desuden vil en række faste samarbejdspartnere indenfor motions graphics, 3D, film, foto og andre freelance kreative også flytte ind og betjene begge bureauers kunder. Tanken er have et fleksibelt setup, hvor man kan skræddersy det rigtige hold til den enkelte opgave.

“Det er egentlig en romance, der har været længe undervejs. Adnuvo-folkene har vi kendt i mange år og lavet mange gode ting sammen med. De har nogle gode digitale og teknologiske kompetencer, som blandt andet kan tilføre vores kunder et bredere produktions-setup. Og ligesom os består Adnuvo udelukkende af erfarne folk med stor forståelse for de digitale muligheder, så vi føler os ret fremtidssikret”, siger Dennis Pedersen.

Wasabi har tidligere været kendt som Advances digitale bureau. Derfor kan det lyde mærkeligt, at man indgår en strategisk alliance med et digitalt bureau, men det afspejler problemer med at få fortalt den rigtige historie for bureauet inden for Advance.

Wasabi-folken ser nemlig ikke sig selv som et digitalt bureau.

“Selvfølgelig fylder det digitale meget hos os, men vi ser os mere som et strategisk og kreativt funderet bureau, og den historie får vi meget bedre mulighed for at fortælle nu,” siger Dennis Pedersen og fortsætter:

“Vi har efterladt nogle digitale folk hos Advance – til gengæld får vi adgang til mange flere hos Adnuvo, mens det vi bidrager med er de strategiske og kreative kompetencer.”

Hos Fireball siger adm. dir. Anthony Aconis, at man inden for kort tid er klar med en ny kreativ ledelse.