I sidste måned sagde Sonja Lund farvel til ZupaRecommended og titlen som kreativ direktør og goddag til RelationshusetGekko – eller mere præcist: Goddag igen, for hun kom i 2010 til ZupaRecommended fra netop RelationshusetGekko.
Hendes farvel efterlod en tom plads – men ikke længe, for Martin Winther er ny kreativ direktør i ZupaRecommended, og han kommer fra … ja, rigtigt gættet: RelationshusetGekko.
“Martin Winther kan skrive kreativ direktør på sit visitkort, og han overtager Sonja Lunds plads. Martin blever en del af den bredt funderede kreative ledelse i ZupaRecommended i København, hvor vi er 50 medarbejdere,” siger Niels Ranum, direktør i ZupaRecommended.
I København har bureauet 4 kreative direktører. Martin Winther skal bl.a. arbejde sammen med Per Lobedanz, der har ansvaret for Zupa Direct, men opgaverne spænder mere vidt end det, understreger Niels Ranum:
“Martin Winther bringer ikke kun en dialog-kompetence med sig selv, men også en tung digital forståelse, der gør, at han kan indgå i mange sammenhænge på bureauet.”
Selv siger Martin Winther:
“Lige siden Zupa og Recommended gik sammen, har jeg fulgt virksomheden, fordi det så rigtig spændende ud. Og med “det” mener jeg måden at gribe tingene an på. Netop fire kreative direktører sikrer en 360 graders tilgang til de opgaver, der kommer ind, og de løsninger, der kommer ud. Jeg skal være tovholder på dialog-delen, og samtidig har jeg et stort overlap til det digitale og det strategiske, via min uddannelse som strategisk planner. Alle fire kreative direktører har deres speciale samt overlap til andre felter.”
Hos RelationshusetGekko var Martin Winther tekstforfatter og kreativ strateg. Her er Sonja Lund vendt tilbage til en ny rolle – ikke som kreativ direktør (den titel og funktion har Helle Windahl nu), men som strategisk planner, hvor hun har ansvaret for bureauets strategiafdeling med reference til Jan Køhler.