Ny kreativ direktør til Saatchi

Peter Engholm,
journalist

… samt en strategi-direktør og en client director. Bureauet ansætter på ny efter at have sagt farvel til flere tidligere på året.

Saatchi & Saatchi har foretaget et hamskifte i 2020 med nye personer til at lede bureauet og til at tegne det strategisk og kreativt.

Det står klart, efter at bureauets managing director, René Westendahl, har præsenteret en ny trio på sin LinkedIn-profil:

  • Morten Boeck er ny chief strategic officer. Han var i godt fire år hos Carat, hvor han senest var chief client director. Før det var han 12 år hos MEC, i dag Wavemaker.
  • Rune Aschlund Nielsen er ny creative director. Han har været freelance det seneste års tid og var inden da 11 år på Adtomic som senior art director.
  • Ida Emme er ny client director. Hun har kortvarigt været selvstændig og var forinden seks år hos DDB, senest som business director.

Første halvår hos Saatchi var præget af flere markante farveller: Annette Piilgaard stoppede som CEO, creative director Sabine Herskind var en del af den håndfuld, Publicis Groupe afskedigede som følge af coronavirussen, Thomas Crowther stoppede som account director til fordel for en chefstilling i Publicis Health Nordic, og Mikkel Jønsson – den anden af bureauets to creative directors – fulgte med Annette Piilgaard, da hun overtog ledelsen af DDB.

Nu er der igen fyldt op og fyldt ud på bureauet, om end Morten Boeck også er CSO i Publicis Groupe.

René Westendahl karakteriserer ansættelserne som begyndelsen på en ny opstilling for bureauet.