Ny kunde hos Umwelt er størst på verdens legepladser

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har landet en stor BtB-kunde, og den bredere kundeportefølje matcher bureauets ønske om at være mere marketingstrateg

Kompan er en solid dansk virksomhed, der er markedsleder på globalt plan, når det gælder redskaber til og udvikling af legepladser.

Det er således en stærkt BtB-orienteret virksomhed – og derfor også en virksomhed, som Umwelt meget gerne vil have på kundelisten.

Årsagen er en vision om at være meget mere marketingstrategisk, og derfor vil bureauet gerne have en bredere kundeportefølje med både BtC og BtB virksomheder.

“BtB orienterede virksomheder er i sagens natur mere marketing end reklameorienterede og vil helst have samarbejdspartnere inden for marketing, der selv har fået jord under neglene og ved, hvor vigtigt det er at forstå salget,” siger partner og kontaktdirektør, Mikkel Heideby og fortsætter:

“Men når det gælder fokus på marketing-strategi er det ikke nødvendigvis den store forskel på BtC og BtB. Man hører meget snak blandt bureauer om det digitale, men vores oplevelse er, at kunderne efterhånden betragter det som givet, at man kan håndtere det. De er mere optaget af, hvordan deres bureau kan sætte de kreative og strategiske kompetencer i spil i forhold til at hjælpe med at drive salget. Hvis kommunikation skal undgå “blot” at være kommunikation, så skal man evne at få sælgerne involveret, og hos PFA samarbejder vi f.eks. lige så meget med salgsafdelingen som med marketing.”

Kompan sælger både til den offentlige og private sektor og udvider hele tiden sin målgruppe inden for en bred vifte af kunde segmenter for at fortsætte væksten.

Virksomhedens globale marketingdirektør, Stig Mose Henriksen, begrunder valget af Umwelt således:

“Vi har gennem en længere periode ledt efter et bureau, der både kan klare mere traditionelle opgaver såsom udvikling af kataloger og lign. og samtidig fungere som en strategisk sparringspartner med fokus på BtB markedet. Med valget af Umwelt mener vi, at vi har fundet den partner. Umwelt har en ledelse, der også har siddet på kundesiden og ved hvad det kræver i forhold til den komplekse opgave med at binde salg og marketing sammen.”

Kompan er ikke Umwelts første BtB-kunde. Dels har man også arbejdet med BtB for PFA og hertil kommer, at bureauet også har løst opgaver for Danfoss/Devi, der er verdens største leverandør af gulvvarme.