Internationalt er ZenithOptimedia et af de store mediabureauer, men i Danmark er det et af de mere upåagtede.
Bureauet lever i et tæt fællesskab med søsterbureauet Starcom, men kæmper med et meget begrænset kendskab, som det fremgik af den årlige MyImage analyse, der blev offentliggjort for nogle uger siden.
Ambitionerne er dog til mere og netop derfor er bureauet glad for at kunne prale med en kundegevinst: Nyhavn Rejser.
“Da et af vores fokusområder i 2011 er at opbygge en større lokal kundeportefølje og derved også blive mere synlige på det danske marked er Nyhavn Rejser et vigtigt samarbejde for os,” siger Stine Halberg, Managing Director Nordic for ZenithOptimedia.
I dag er hovedparten af ZenithOptimedias kunder store internationale brands som L’Oreal, Reckitt Benckiser, HTC og Elektrolux.
Internationalt er ZenithOptimedia og Starcom uafhængige mediebureauer i Publicis Group, der også ejer de digitale bureauer Razorfish og Digitas. Alle disse selskaber er samlet i holdingselskabet VivaKi.