For to år siden startede Aegis Media det kommunikations-strategiske bureau, Carat Deep Blue, med Malene Birkebæk i spidsen for det fire mand store team.
Hun har siden været ledelses-mæssigt suppleret af Pernille Fruensgaard, og bureauet har haft ganske godt gang i aktiviteterne, fordi det er på vej mod 16 medarbejdere.
Pernille Fruensgaard har for nylig valgt at søge nye udfordringer i People Group, og Malene Birkebæk har benyttet anledningen til at ændre ledelsesstrukturen.
Nu sidder hun alene i spidsen, og bureauet har i stedet fået to organisatoriske ben med hver sin leder.
Malou Deluran er den ene med titel af Research Director – en rolle hun også havde, da Malene Birkebæk og Pernille Fruensgaard var sammen om at lede bureauet.
Til gengæld er Per Christiansen kommet til fra Mediacom. Han får titel af Communication Planning Director og får ansvaret for det andet ben.
“Per kommer fra en lignende stilling hos Mediacom og har derfor en masse brancheerfaring, men også nye perspektiver på kommunikationsplanlægning, som vi kan gøre brug af,” siger Malene Birkebæk og fortsætter:
“Derudover har vi netop sagt goddag til to nye researchere, der skal sikre os flere hænder til at følge op på succesen med vores Consumer Connection Study, CCS, der er en af de mest omfattende forbrugerundersøgelser med fokus på interesser, holdninger, brands og medievaner.”
Når de nye folk er på plads i løbet af en måneds tid, vil bureauet tælle 16 medarbejdere.
“Da vi valgte at starte Carat Deep Blue op midt under finanskrisen for lidt over to år siden under ledelse af Malene Birkebæk og Pernille Fruensgaard, blev vi mødt af en del skepsis og hovedrysten, men satsningen har vist sig at være rigtig både økonomisk og strategisk for hele bureauet. Carat Deep Blue er i dag en fastforankret og stødt voksende enhed,”, siger Carats adm. dir., Mads Bredal.