Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Tre danskere står bag ny løbe-app, der er udviklet af to svenske bureauer, mens et dansk bureau står for markedsføringen.

Tre danskere har udviklet en ny løbeapp, som lanceres i november i år.

App’en er udviklet af de to svenske bureauer Howl og Frankly, mens danske Umwelt skal stå for markedsføringen.

Den nye løbe-app, SHFT, lancers I første omgang på det danske marked, dernæst skal den lanceres globalt.

Bag app’en står de to stiftere CEO Tony Motzfeldt og CTO Stefan Barfred samt COO André Dommer med en række investorer i ryggen.

Umwelts adm. direktør, Martin Michael Hansen, siger:

”Som digitalt reklamebureau har vi efterhånden en del teknologi på hylderne, ligesom vi har arbejdet med markedsføringen af digitale produkter. På denne baggrund har vi fundet sammen med teknologivirksomheden SHFT, som har et meget spændende techprodukt der skal lanceres globalt.”

SHFT består udover app’en af to pods og er ifølge pressematerialet “en ny personlig løbetræner, der ud fra 12.000 datamålinger i sekundet overvåger din løbetur og har som formål at sikre, at du løber så effektivt som muligt. Samtidig er SHFT udviklet med det formål at få dig til at løbe hurtigere og minimere risikoen for skader.”

Produktet er blandt andet udviklet i samarbejde med tidligere eliteløber Jacob Gliese, forskellige personlige trænere, ph.d., kirurg og sportslæge i FCK Morten Boesen, og ph.d. og biomekanisk ekspert Marius Henriksen, der er forsker ved Parker Instituttet.


Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club