Stillingen som marketingchef på TV 2 har været ledig, siden Morten Kjær Petersen ved udgangen af 2014 forlod jobbet for i stedet at blive adm. direktør på TV 2/ Lorry.
Nu er afløseren fundet – han hedder Jacob Weinreich, og han har siden 2014 har haft sit eget firma, MatchUp Group, med udvikling af digitale produkter til mobile platforme.
Fra 2004-2014 var Jacob Weinreich hos Betfair Group – først med ansvar for udvikling af spillebørsens nordiske marked, siden i spidsen for stadigt voksende markeder for til sidst – i to år – at være international direktør.
Fællesnævneren i hans karriere er en digital tilgang til produkter og markedsføring. Læg det sammen med international og ledelsesmæssig erfaring – det gør ifølge TV 2 Jacob Weinreich til en vigtig brik i den digitale ambition om at være det mest engagerende mediehus herhjemme.
”Marketingchefen spiller en meget central rolle på TV 2. Dels fordi marketings rolle er blevet mere kompleks i takt med den digitale udvikling og behovet for at føre vores seere og brugere rundt på alle vores platforme, dels fordi vi har nogle meget stærke brands, som hele tiden skal innoveres og udvikles,” siger programdirektør Anne Engdal Stig Christensen.
Selv siger den nye marketingchef:
”TV 2 er for mig den ubestridt mest interessante arbejdsplads, vi har herhjemme. De store udfordringer, som ikke kun TV 2, men hele den traditionelle tv-branche står over for de kommende år, gør kun opgaven endnu mere udfordrende.”