Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den hidtidige leder af analyseafdelingen bliver ny marketingchef. Det får ikke konsekvenser for bureausamarbejderne, siger Joachim Rubow, der er senior vice president for kommunikation og marketing.

Kristian Brunnenberger Andersen bliver ny marketingchef i Tryg. Han har hidtil haft ansvaret for analyseafdelingen, og det vil han fortsætte med.

Grunden til det øgede ansvar er, at den hidtidige marketingchef, Charlotte Ejstrup, efter ni år i stillingen, har valgt at forlade Tryg for at blive chief commercial officer i Dansk Teknologi.

Om skiftet siger Joachim Rubow, der er senior vice president for kommunikation og marketing:

”Charlotte Ejstrup har ydet en kæmpe indsats for Tryg gennem næsten 9 år. Vi skylder hende en kæmpe tak for hendes indsats for Tryg-brandet. Under Charlottes ledelse har marketing taget et digitalt kvantespring, og samtidigt har eksekveringen af brand-strategien betydet, at hun afleverer et brand i fantastisk form til Kristian.Marketing i Tryg er data- og indsigtsdrevet. Den rejse skal fortsættes og hvem bedre til at gøre det end Kristian, der gennem de sidste år har professionaliseret og struktureret indsamlingen af viden om Trygs kunder og målingen af kundetilfredshed. Nu får han mulighed for at omsætte den indsigt han selv har været med til at skabe, til eksekvering på tværs af Trygs platforme.”

Kristian Brunnenberger Andersen har de seneste 4 år haft det nordiske ansvar for analyseafdelingen customer insights. Området har senest drevet etableringen og udrulningen af et nyt system til måling af kundeoplevelsen på tværs af kontaktpunkter og kunderejser. Kristian Brunnenberger Andersen har i hele sin karriere beskæftiget sig med analyse- og indsigtsarbejde omkring brand- og marketingprocessen. Han kom til Tryg fra Ørsted i 2011, og var før ansat hos Reputation Institute. 

Vagtskiftet i Trygs marketingorganisation får ikke umiddelbart nogen konsekvenser for bureausamarbejdet.

”Valget af Kristian handler også om kontinuitet. Kristian kender bureauerne indgående og har arbejdet tæt med flere af dem. Derfor er et skifte på denne post ikke automatisk opstarten på et skifte af vores samarbejdspartnere.”

De nuværende bureauer er Robert/Boisen & Like-minded og OMGs Hearts & Science.

Ændringen er gældende fra dags dato. Charlotte Ejstrup tiltræder sit nye job 1. november.

Tryg i gang med nyt bureausamarbejde

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club