Da Telenor for et par måneder siden gennemførte en organisationsændring, der bl.a. indebar en styrkelse af branding og marketing, kom stillingen som koncernens øverste marketingansvarlige til at stå ubesat.
I stedet blev Lenka Rosolova konstitueret efter at have fungeret på konsulentbasis i koncernen i en periode.
Men det bliver hende, der får ansvaret for Telenors markedsføring i Danmark, og nu flytter familien så til landet fra Tjekkiet.
Lenka Rosolova bliver direktør for Telenors Brand & Marketing division.
“Det er essentielt, at Telenor har et stærkt brand, og jeg er derfor glad for, at det har været muligt at gøre Lenka Rosolova til en del af vores top management team. Hun har en stærk baggrund fra international marketing og branding, og hun vil spille en nøglerolle i at etablere et kraftfuldt brand, som kan hjælpe Telenor med at differentiere sig på det danske telemarked,” siger Marek Slacik, der er adm. dir. for Telenor i Danmark.
Hun har i en længere årrække fungeret som selvstændig konsulent, hvor Telenor har været en af kunderne. Det var i Serbien. Hun har desuden været med til at lancere Tjekkiets tredje mobil-operatør, som senere blev købt af Vodafone.
Lenka Rosolova har også i sin karriere været forbi produktions-selskaber, og endnu længere tilbage har hun haft nogle år på bureausiden hos Saatchi & Saatchi.
I forbindelse med den nye organisation sagde man farvel til en marketingchef, mens en anden, Michael Gamst, fik en ny rolle som chef for marketing-communication, der er et af flere teams i den ny marketing-organisation. De andre er:
- Digital
- Branding
- Retail
Men her er der fortsat ikke noget nyt om, hvem der er sat i spidsen for teamsene.