Efter fire år i spidsen for Pandoras markedsføring har Mikkel Berg forladt virksomheden. Det sker som følge af en organisationsændring, hvor selskabets chief merchant, Thomas Ryge Mikkelsen også får ansvaret for marketing.
“Vi har udviklet forretningen fra at køre på to store lanceringer om året til at arbejde med syv forskellige årlige lanceringer fokuseret på forskellige prispunkter. Det giver større friskhed og nyhedsværdi i butikkerne og en større fleksibilitet i lanceringsplanlægningen – og det er Thomas Ryge Mikkelsen, der har stået i spidsen for denne udvikling,” siger Pandoras pressechef, Jakob Risom og fortsætter:
“Mikkel Berg har gjort et stort arbejde for Pandora, men vi tilpasser løbende vores organisation, og dette var et naturligt skridt. I den forbindelse er Mikkel Berg fratrådt efter gensidig overenskomst.”
Der sker ikke andre ændringer i organisationen – d.v.s. af cheferne for de fem forskellige marketingområder nu refererer til Thomas Ryge Mikkelsen.
Mikkel Berg havde titel af Senior Vice President Group Marketing og refererede direkte til Pandoras administrerende direktør.
Pandora har i øvrigt inden for det seneste halve års tid oprustet med flere dialog-kapaciteter. Det drejer sig om Henrik Sølbeck-Nielsen, der er kommet til Pandora fra konsulentfirmaet, SJP, og er blevet Vice President CRM og Digital Marketing, samt Lars Bøje Jepsen, der er kommet til en stilling som CRM Specialist fra Øresundsbron.