Som Bureaubiz i sidste uge kunne berette, har & Co rustet op på personalefronten, og nu er turen så kommet til partnerkredsen.
Efter godt to år på reklamebureauet er Morten Saxnæs blevet udnævnt til partner i & Co under The North Alliance (NoA).
”Morten har opbygget en stærk Social Media og Brand activation-afdeling med meget kompetente folk. Afdelingen har, med Morten i spidsen, bidraget til at integrere sociale og digitale kanaler i de kreative processer samt i vores distributionsstrategier på tværs af vores kunder,” lyder det i en pressemeddelelse fra adm. direktør Mikael Jørgensen.
I tråd med strategi
Udnævnelsen af Morten Saxnæs er ifølge bureaudirektøren i tråd med den overordnede strategi om at tiltrække dygtigere medarbejdere, der kan lave løsninger på tværs af bureaugruppen.
”Vi har i særdeleshed haft succes med at bruge Mortens digitale kompetencer til at tilføje et nyt strategisk lag på vores kampagner. Det har haft den betydning, at vi i højere og højere grad arbejder med at integrere mediedistribution i vores rådgivning, så mediedistributionen er tilpasset og skabt omkring de kreative koncepter – og ikke omvendt.”
Han finder det naturligt, at Morten Saxnæs med sin ”store viden inden for sit fagområde og stærke personlige engagement” efter to år hos & Co nu bliver partner.
Flere kolleger
& Co blev ifølge Bureaubiz’ løbende oversigt det mest vindende danske bureau i 2017 og fik også på økonomifronten et godt år med overskud på små 7 mio. kr. Det er 33 pct. mere end i 2016.
”Vi har haft et rigtigt godt år med solid fremgang på flere fronter og en efterspørgsel, der ser ud til at fortsætte her i 2018. Derfor har vi også forventninger om et rigtigt fint år i år,” sagde Mikael Jørgensen i forbindelse med regnskabsaflæggelsen til Bureaubiz.
Bureauet gik fra at være 40 medarbejdere i 2016 til i dag 50 og er ligesom Bold, Clay og Hello Great en del af The North Alliance, der tæller i alt godt 800 medarbejdere og mere end 100 partnere i Norge, Sverige, Danmark, Polen, og USA.