Hello Groups partnerkreds er en historie i sig selv, for der har været mange og kendte af slagsen, men de første tre år af 10’erne har kredsen været en duo bestående af stifteren Jakob Langemark og Peter Schmidt.
Det er igennem længere tid gået støt fremad for bureauet, og det har smittet af på partnerkredsen, der også er vokset. Nu har Hello Group fusioneret med konsulentforretningen Spot ApS. Virksomheden er synonym med Lars Schmidt, der bliver partner og direktør i Hello Group. Han bliver således bureauets sjette partner.
Lars Schmidts digitale karriere går snart 18 år tilbage, til Networkers, og sidenhen Framfab og Tribal DDB. De senest syv år har han været selvstændig konsulent med speciale inden for User Experience (UX) og digitale medier i almindelighed.
Om baggrunden for at skifte den selvstændige forretning ud med fællesskabet siger Lars Schmidt:
”De senere år udviklede Spot sig til en forretning, hvor jeg ofte tog ansvaret for udviklingen af hele præsentationslaget i kølvandet på de digitale strategier og UX-strategier, jeg typisk selv var involveret i at udvikle. Altså en slags UX-brooker, og i den forbindelse har jeg løbende købt ind hos Hello Groups UX-afdeling og langsomt lært virksomheden og dens kvaliteter at kende. Samtidig var jeg efterhånden blevet lidt træt af mit lonely rider set-up og trængte til at gå på arbejde igen og udvikle mig sammen med andre mod et fælles mål.”
Til den nye partner har adm. direktør Jakob Langemark denne kommentar:
”Det er næppe hver dag, at et samarbejde med en enkeltmandsvirksomhed udvikler sig til et fusion, men Lars har – gennem hele finanskrisen, som er den periode, hvor han har haft selvstændig virksomhed – haft en mere end almindelig veldrevet forretning, herunder opbygget en kundebase, der omfatter halvdelen af virksomhederne på det C20-indexet. Udover et stort netværk og kunder kommer Lars med et nysgerrigt sind, meget stærke analytiske evner og en dyb digital faglighed – når det kommer til at tænke strategisk kreativt i forhold til digital medier er Lars efter min mening uovertruffen.”
Lars Schmidts opgave bliver som Director of Digital Strategy at hjælpe bureauets kunder med udvikling af UX-strategier og digitale strategier.