Ny partner på vej til Mensch

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har fundet personen hos Rethink Pipeline, der i stedet skal finde en ny online creative director.

I første omgang bliver Thomas Prætorius senior projektleder hos Mensch. Men køreplanen hedder, at han bliver partner i bureauet.

“Seniorfolk skal pr. definition være partnere hos os, så derfor er forventningen, at det bliver Thomas også. Men selvfølgelig skal vi lige lære hinanden rigtigt at kende først,” siger adm. dir. Bjørn Stene.

Thomas Prætorius kommer fra Rethink Pipelin, hvor han var partner.

Her ser man hans beslutning om at skifte til Mensch som først og fremmest et kulturelt tab.

“Thomas har været en fantastisk partner og kollega, og stadig en af dem, jeg allerhelst vil drikke en øl med, men han har også siddet i en meget speciel og fri rolle omkring forretningsudvikling og newbizz, og ikke haft egne kunder eller personaleansvar, så det får ikke nogen direkte, forretningsmæssig konsekvens,” siger adm. dir. Kresten Bo Nielsen, der leder bureauet sammen med kreativ direktør Martin Kann.

Thomas Prætorius’ job bliver således ikke genbesat, men bureauet vil i stedet søge at accelerere den nuværende strategi og udvikling i retning af ‘multi-channel’ kommunikation.

“Vi skal ikke have en online-afdeling, den model tror vi ikke på. Vi har og arbejder stadig på at supplere med online-spidskompetencer, men arbejder først og fremmest på at skabe et generelt online- og mulitikanals mindset på hele bureauet”, siger Kresten Bo Nielsen.

Rethink Pipeline vil derfor nu søge en dedikeret online creative director til at supplere den kreative ledelse under Martin Kann.

Thomas Prætorius har en fortid hos både Robert/Boisen og Bates. I 2004 var han med til at stifte Rethink Communications Cph og ved årsskiftet fusionerede dette bureau så med Pipeline, hvorefter han blev en del af ledelsen.