Af Redaktionen

Velkommen til ’Mig og min moster’. En podcast om hvad klimakrisen gør ved os og vores fag.

På Bureaubiz er vi glade for at kunne byde velkommen til podcasten Mig og min moster, som fremover vil være at finde på vores site. Det er vores faste klummeskribent Hanne Feldthus og hendes nevø Marcus Feldthus, som står bag. De har siden september 2019 hver uge udgivet en podcast, hvor de som to generationer af reklamefolk diskuterer, hvad klimakrisen gør ved vores syn på verden, vores livsstil, forbrug og arbejde.

På spørgsmålet om, hvad man får ud at lytte til Mig og min moster, svarer Hanne Feldthus:

”Inspiration til nye forbrugerindsigter og ideer, som kan forme fremtidens produktudvikling, branding og kampagner. Det, der var sexet i går, er måske stadig sexet i morgen, men helt sikkert ikke i overmorgen.”

Hun uddyber:

”Vi lever i en tid, hvor det, vi synes er attråværdigt, er under forandring, fordi klimakrisen smækker et stort eksistentielt spørgsmål lige i smasken på os: Har vi ret til det, vi har råd til? Jeg har levet i en tid, hvor det var almindeligt at mene, at vi havde ret til det, vi havde råd til, men det har Marcus ikke. Jeg blev voksen sammen med Yuppierne. Marcus er blevet voksen sammen med klimakrisen. Det er vanvittigt spændende at undersøge, hvad det har gjort ved os. Det har givet mig et nyt syn på kreativitet. Derfor er vi også begyndt at invitere gæster, som er i gang med at vise vejen til fremtidens forretningsmodeller. Typisk mennesker fra mindre foretagender, som er cutting edge og tager risikoen ved at afprøve alt det, som de store koncerner ikke tør. På et personligt plan har jeg aldrig været med til noget, der er mere meningsfyldt end at formidle den form for kreativ tænkning,” slutter Hanne.

Podcasten kan du finde her: Oldemors køkkenknive. En samtale om tiden før og efter vi blev forbrugere.
og her: Livsglæde og bæredygtighed med Dorthe Brøgger.

Læs også Hannes klumme om, hvordan den grønne omstilling påvirker vores branche: 

Den grønne omstilling bør føre til et opgør med det taktiske tyranni

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club