Ny Saatchi-kontaktchef skal arbejde med guldfugl

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Saatchi & Saatchi har netop ansat yderligere en kontaktchef. Hun kommer fra &Co og skal beskæftige sig med Pandora, der lige nu er en af dansk erhvervslivs mest succesfulde virksomheder.

I bureauverdenen er Pandora ikke en af de virksomheder der trækker størst opmærksomhed. Og således heller ikke, da Saatchi & Saatchi for et år siden vandt smykkekoncernen.

Men læser man dagens aviser, så er der god grund til at følge virksomheden, der lige nu er en af de mest succesrige danske virksomheder.

Det er muligt, at der ikke knytter sig store kampagner, som bliver “talk-of-the-town” til Pandora, men det udelukker ikke, at bureauindtjeningen kan være stor.

Det skal dog også nævnes, at Pandora har mere end 90 af sin omsætning uden for Danmark og derfor er det meget internationalt arbejde, Saatchi står for.

Et eksempel er denne video, der henvender sig til både investorer og forbrugere, og som er lavet af Martin Werner i Los Angeles.

Saatchi’s adm. dir. Thomas Falck vil ikke udtale sig om Pandora, men ifølge dagens aviser, bliver der nu talt om en potentiel børsværdi på Pandora på op omkring 30 mia. kr.

Det sker oven på et halvårsregnskab der viser markant vækst og et kæmpestort plus på bundlinjen.

Pandora er ejet af kapitalfonden Axcel og derfor i gang med at gøre sig lækker til et videresalg. Den situation kan være yderst attraktiv for en reklamebureau-partner, fordi det er helt andre ROI-betragtninger, der kan komme i spil.

Saatchi er der også i fuld gang med at udvide. Thomas Falck har netop ansat to personer mere, så man nu er oppe på 36 ansatte. Regnskabet for 2009 rummede 30 medarbejdere.

De to nye er Christine Jelved, der er fundet hos &Co, og som bliver bureauets anden kontaktchef ved siden af Thomas Skov Petersen, der for nylig skiftede fra Partners til Saatchi.

Christine Jelved kommer i første omgang til at beskæftige sig med Pandora.

Herudover er Peter Hansen ansat som digital planner. Han kommer fra Umwelt/Magnetix.

Med de to ansættelser er Thomas Falck ved at være på plads med sin organisation. Eneste udestående er en ny filmproducer som erstatning for Anne Marie Elkjær.

“Vores organisation er bygget op omkring stærke kontaktfolk, en plannerafdeling med fem personer – heriblandt to med særlige digitale kompetencer og to med dialog-kompetencer – samt to kreative direktører, der ikke er bange for at diskutere strategi,” siger Thomas Falck og fortsætter:

“Det er en organisation, der sigter mod at vi koncentrerer os om at udvikle og tilrettelægge de overordnede strategier. Vores planning foregår 360 grader uden at man skal ind i en silo. Herefter kan vi sagtens stå for den fortsatte eksekvering og implementering, men det kan også ske i samarbejde med andre. Det er alt sammen et spørgsmål om, hvad kunden ønsker.”