Ny salgs- og marketingchef til DR Koncerthuset

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den nye salgs- og marketingchef kommer fra Nordisk Film Biografer.

I foråret blev det meldt ud, at Kasper Busch Lund stoppede som kommerciel direktør hos DR Koncerthuset.

Nu er hans afløser fundet. Det er Jacob Elkær-Hansen, der kommer fra en stilling som salg & marketingdirektør hos Nordisk Film Biografer, hvor han har været ansat i knap 12 år. Før det var han bladsalgschef på Politiken.

”Mine opgaver bliver at fortsætte den vækst, som Koncerthuset har haft siden 2008, gennem markedsføring, stærke musikoplevelser og en spændvidde i udbuddet, som ligger fint i tråd med DR’s Public Service opgave”, siger Jacob Elkær-Hansen.

Jacob Elkær-Hansen får titel af salgs- og marketingchef og refererer til direktør Leif Lønsmann. Han bliver leder af Marketing og Salg med cirka 10 medarbejdere.

DR Koncerthuset samarbejder med One Marketing og har fem scener, et symfoniorkester, et bigband, tre korensembler  og 300 korskole elever samt en restaurant, godt 300 koncerter årligt og 350.000 årlige gæster.