SAS er netop nu aktuel med en helt ny kampagne, hvor man markedsfører budskabet om, at selskabet for tredje år i træk er blevet kåret til Europas punktligste.
Selvom stilen ser helt ny ud i forhold til, hvad man hidtil har set fra SAS’s side, så er det dog ikke en egentlig premiere på det nye samarbejde med McCann. Ideen er nemlig norsk.
“Men kampagnen er selvfølgelig tvistet og drejet, så den kan fungere over for et dansk publikum,” siger marketingchef Robin Kristensen og fortsætter:
“Det er et one-shot, og det er en kampagne, som vi ved fungerer. Vi så arbejdet med den som en måde at lære hinanden bedre at kende i forhold til at etablere og udvikle samarbejdet.”
Der arbejdes således sideløbende med udviklingen af en helt ny kommunikation til det danske marked som erstatning for den berømte “Så godt som hjemme” kampagne, men Robin Kristensen vil ikke sige præcist, hvornår det nye bureau-samarbejde vil udkomme.
“Det bliver i foråret – men om det bliver i det tidlige eller i det sene forår – det vil jeg ikke udtale mig om,” siger Robin Kristensen.
Den aktuelle kampagne bygger både i print og tv på SMS’er, der fortæller en historie om en, der er blevet forsinket. SAS lægger op til, at der kan komme input til kampagnen fra kunderne på selskabets Facebook-side.