Når man siger Mediabrands Danmark, så trækker IUM normalt langt størstedelen af opmærksomheden. Men gruppen rummer faktisk andre brands som Marvelous, Orion *Trading, Media-Print – og så BPN. Og sidstnævnte kan nu glæde sig over at have landet Drømmeland som ny kunde.
Budgettet er på ca. 25 mio. kr. og er vundet fra OMD efter, at kæden afsøgt markedet for at finde ny sparring.
”Vi skifter bureau, fordi vi ønsker en samarbejdspartner med større tyngde på detailhandlen,” siger adm. direktør Kim Andreasen, Drømmeland.
Detailhandlens fremtidige udfordringer er et af BPNs ekspertiseområde, og bureauet håndterer f.eks. også Dagrofa. Bureauet er kun godt tre år gammelt men har rundet 200 mio. kr. i omsætning, fortæller Mediabrands adm. dir., Michael Thim.
BPN skal både håndtere klassiske bureauopgaver, som optimering af medieplaner og forhandling af priser samt til at bidrage til en videreudvikling af forretningen med strategiske overvejelser af alle aspekter.
”Næsten al søgning efter inspiration, prissammenligning og produkter flytter sig mod digitale platforme. Opgaven er at sikre sig, at kunderne ender deres digitale søgninger ude i en Drømmeland-butik,” siger Michael Thim.
Drømmeland er en dansk virksomhed. Kæden er Danmarks førende forhandler af sengeløsninger med 18 butikker fordelt over hele landet.