Ny tjeneste vil matche forbrugere og produkter

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Inspirationen til Testr kommer fra datingapp’en Tinder.

En ny nettjeneste, Testr, vil bringe virksomheder og forbrugere sammen via en form for dating. Det skriver Berlingske.

”Vi laver en datingplatform, hvor producenter og brands kan møde forbrugere,” siger Simon Taylor, direktør og stifter af Testr til avisen.

Matchet mellem forbruger og virksomhed vil ske efter samme model som datingtjenesten Tinder og hvis man ’swiper’ ja til produktet kan man være heldig at blive udtaget til at prøve produktet gratis.

Gratis er måske ikke det rigtige ord, men betalingen falder i hvert fald ikke i form af penge. Modydelsen kan være, at man skal udfylde et spørgeskema.

I forvejen har forbrugerne – for at kunne tilmelde sig tjenesten – udfyldt en profil med interesser og stamdata – og derfor er fordelen for virksomhederne, at de kommer i kontakt med potentielle kunder, mener Simon Taylor.

En af dem, der har tilmeldt sin virksomhed til Testr er Nana Rytter Nielsen, der er direktør og ejer af virksomheden Shabenaa Shavesafe, som foreløbig har en barberskum og en menstruationskop med i Testr:

”Jeg rammer rent ned i min målgruppe, og jeg kan få en kundeanalyse, som ellers ville koste tusindvis af kroner. Jeg håber selvfølgelig også at få nogle ambassadører for mit produkt, når de først har prøvet det.”

Der er en almindelig version af Testr, der er gratis for forbrugeren. Går man efter de dyre brands, skal man betale for at være med.

Berlingske Lørdag, p. 8.