Ny torsdagsbar skal samle den digitale branche

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Et digitalbureau og et mediabureau er blandt initiativtagerne til en ny netværksbar for ”den digitale mediebranche”.

Intet fordrer netværk og uformel hygge som fri fadøl tilsat DJ.

Det er tilgangen bag en ny netværksbar for den digitale mediebranche, som får premiere torsdag den 7. november på Fugu på Gl. Strand i København. Mellem kl. 17 og 19, hvis det sku’ ha’ interesse.

Initiativet hedder DigiBar, og bag det står en række sponsorer fra branchen – Emediate, MEC, Dis/Play, Jubii og nugg.ad – og hver gang er der én sponsor, som er vært … og som betaler barregningen.

”Vi synes, der manglede et uformelt forum, hvor folk fra den digitale mediebranche mødes og hygger sig over et par drinks. Vores svenske kolleger har iBaren – en stor succes som er blevet en fast institution i den svenske online-branche. I Sverige er der 200-300 deltagere pr. gang, og vi satser på at komme op på et tilsvarende antal’, siger Otto Neubert, adm. direktør hos Emediate.

DigiBar vil finde sted den første torsdag i måneden – kun afbrudt af en kort nytårs- og sommerpause. Lanceringen finder som nævnt sted på Fugu, men det er ikke et fast værested – det kan ændre sig afhængigt af, hvor mange der skal være plads til.

I første omgang beror konceptet på invitationer fra sponsorerne, men ellers opfordres deltagerne til at tilmelde sig DigiBars facebook gruppe for at få nyheder, billeder og ikke mindst info om, hvor DigiBar afholdes næste gang.