I foråret blev TV 2 ny partner i The True Award – reklamefilm-prisen, som blev stiftet af Producentforeningen og Dansk Annoncørforening for otte år siden.
Partnerskabet udtrykkes nu bl.a. ved, at TV 2 får sin egen pris ved kåringen, og juryen er forbrugerne.
De film, som bliver nomineret i kategorien Bedste Film – TV & Biograf, vil også blive testet i TV 2s Kreative Vidensbank over for et panel af forbrugere. TV 2 Prisen gives til den reklamefilm, som skaber den højeste grad af involvering og motivation blandt forbrugerne.
- En films involvering af forbrugeren måles på, om forbrugeren finder en film relevant, interessant og værd at se.
- Motivationen måles på, hvordan en film opbygger, styrker eller forbedrer forholdet mellem forbruger og det mærke, som der reklameres for.
”Det nye initiativ er vigtigt, fordi det inddrager forbrugernes bedømmelse af kampagnerne, og det er jo i sidste ende forbrugerne, der afgør, om en kampagne er en succes eller ej,” siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
Han suppleres af Christian Bévort, der er bestyrelsesmedlem i Producentforeningen:
”Vi er meget glade for, at TV 2 nu er partner i The True Award. Der er et tydeligt værdifællesskab i ønsket om kontinuerligt at højne kvaliteten i den kommercielle tv-flade. Det er et langt træk, og derfor er intentionen også, at samarbejdet skal fortsætte i minimum tre år.”
The True Award afholdes på Langelinie Pavillonen i København den 30. oktober. Der er åbent for upload af film fra 17. august til 8. september. Se mere her.