Nye kreative vinde hos Advice

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Bureauet har ansat topkreativ og etablerer nu ny kreativ ledelse. Creative director Jeppe Nis Jensen mener, at Advices kreative afdeling har været en velbevaret hemmelighed, der nu skal frem i lyset.

Advice har en kreativ afdeling, der de sidste år har vokset sig til en enhed med 25 ansatte. Derfor kaster bureauet sig nu ud i en kreativ oprustning og omstrukturering.

Creative director, Jeppe Nis Jensen, der står i spidsen for den nye kreative konstellation, fortæller:

”Vi er blevet en så stor kreativ afdeling, at der er behov for mere ledelse, så vi kan sætte endnu større fart på den retning som hele vores team har. Vi har på det seneste skabt kreativt arbejde, der bliver bemærket og anerkendt i branchen, og den nye kreative ledelse skal muliggøre, at vi kan fortsætte ad det spor og gerne udvikle os endnu mere”.

I den nye kreative ledelse bliver creative director Jeppe Nis Jensen flankeret af trioen Peter Thielst, Signe Zacher Carlsen og netop ansatte Mark Mikael Müller, der alle får titlen chief creative.

Udover at skabe stærke løsninger for kunderne skal de tre fokusere på talentudvikling, kreativ strategi og indsigtsarbejde.

Femte-ben i den nye kreative ledelse bliver Anders Lunde Røge, der for nylig blev ansat som Advices head of film production.

Jeppe Nis Jensen fortæller om den overordnede baggrund for det nye kreative og produktionsmæssige sats:

”Vores kunders publikum bliver konstant sværere at fange, og som bureau bliver vi naturligvis vurderet på, hvor skarpe og relevante vores kreative løsninger er. Det kræver, at vi som integreret hus er kalibreret rigtigt og altid kan stille med det bedste hold i forhold til hinanden og vores kunder.”


Creative director Jeppe Nis Jensen har i en årrække været med til at integrere kreativitet i Advices arbejde.

Langt kreativt tilløb                       
Den første kreative på Advice blev ansat tilbage i 2009 og siden da har Jeppe Nis Jensen og Peter Thielst arbejdet på at integrere en mere kreativ kultur i virksomheden.

Jeppe Nis Jensen siger:

”Gennem årene har vi vokset os til at være en bærende afdeling i Advice. Der er måske mange, der stadig mest ser os som et konsulenthus, og den kreative styrke vi rent faktisk besidder, har været en velbevaret hemmelig i branchen. Vi udkommer lige nu med en række nye kampagner, som viser omverden, hvilken retning vi bevæger os i”.

Her kan du se den første af tre kampagnevideoer fra kampagnen med psykisk vold, Vold kan forekomme, som Advice udkom med i sidste uge:

https://youtu.be/3_-e8exxyeU

Kampagnefilmen Kronhjorten er efter en uge nået ud til flere end 230.000.  55% af rækkevidden er drevet organisk. 

Kreative talenter i kikkerten
Mark Mikael Müller, som er en af de tre nye chief creatives i Advices kreative ledelse, er vendt tilbage til Advice efter halvandet år som creative director på Very Patchwork.

I sin nye rolle i Advice skal Mark Mikael Müller bl.a. bidrage med sine erfaringer inden for udvikling af content-koncepter og digital aktivering. Men derudover kommer han også til at have et stort fokus på kreative talenter, fortæller han:

”En af mine opgaver bliver at lokalisere, hvad der er af dygtige talenter inhouse, men med hovedvægt på branchens vækstlag både i Danmark og udenlands. Primært vil jeg lede efter unge talenter, der kan løfte vores kompetencer et nyt sted hen – og som måske har en anderledes tilgang til den kreative værktøjskasse end os selv”.

At være kreativ i et videnstungt hus som Advice, kræver dog sit af en kreativ, fortæller Jeppe Nis Jensen.

”Det er ikke nogen hemmelighed, at Advice har en meget bred faglig pallette og der sidder vitterlig en masse syleskarpe analytiske kapaciteter i huset. For os, som kreativ afdeling, er udfordringen at omdanne al den viden til skarpe koncepter og medrivende historier.”

Han fortsætter:

”Som kreativ i Advice kræver det derfor, at man har udsyn og bred forståelse for samfundet. Uden dette ville vi ikke kunne løfte de komplekse opgaver som vores kunder stiller os og omsætte dem til god og kreativ kommunikation.”