17-18 års partnerskab i Black Network – tidligere Black Pencil og Blue Pen – sluttede sidste år for Anders Majgård og Mikael Aunvigs vedkommende. De forlod bureauet hver for sig, men fandt sammen i et nyt bureau, Submarine.
Bureauet holder til i Vognmagergade i København sammen med Yellow, og Submarine-navnet kan sagtens ses – og siges – i forlængelse af netop Yellow.
Men Submarine kan også på egen hånd:
”Vi har fået en god start med flere kunder – bl.a. Jumpfood, der står for en ny og sundere madkultur i idrætslivets mange cafeer. Et nyt koncept og en holdningsændrings-indsats sammen med bl.a. DGI, Kræftens Bekæmpelse, Fødevarestyrelsen og Københavns Madhus. Og sammen med sidstnævnte er vi ved at overføre erfaringerne fra en kampagne i København, der fik løftet økologi-procenten i de offentlige københavnske køkkener til 75. Nu ruller vi den ud til flere af landets kommuner med det formål at få de offentlige køkkener til at fokusere på at servere mere økologisk mad – bl.a. ved at værdsætte og motivere køkkenmedarbejderne,” siger Mikael Aunvig.
Derudover har Submarine udviklet og eksekveret et globalt kommunikationskoncept for den norske møbelproducent Ekornes, og Muskelsvindfondens ferie– og konferencecenter Musholm er ved at blive repositioneret og har fået ny visuel identitet.
”Vi har ambitionen om at blive flere, men lige nu fungerer set-uppet ret godt. Vi er to seniorpersoner, med Henrik Maegaard som tæt samarbejdspartner på strategi og planning. Og der sidder 30-35 personer hos Yellow, som vi også kan trække på – og sammen med freelancere i øvrigt fungerer som et større bureau,” siger Mikael Aunvig.