Nye marketingchefer i DSB

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Titlerne er dog ikke helt på plads endnu – men den nye salgs- og marketingdirektør er ved at sætte sit lederhold.

DSBs nye adm. dir., Jesper Lok, har brugt den sidste del af foråret til at møblere om i ledelsen. Som følge af dette fik Niklas Marschall udvidet sit område, så han nu ikke bare er salgsdirektør men også marketingdirektør.

Desuden samler man alle selskabets marketingafdelinger, og i den nye organisation er Nikals Marschall nu begyndt at sætte sit hold.

Han skal have en ledergruppe på tre under sig, og to af dem er på plads.

Line Nielsen får ansvaret for alle markedsføringsaktiviteter lige fra print til digital. Hun kommer fra et job som afdelingschef i S-tog med ansvar for salgssupport og har været i DSB i de sidste 10 år.

Anne Mette Koch får ansvar for produkter og produktudvikling. Hun har været i DSB i otte år og kommer senest fra et job som afdelingschef med ansvar for digitale kanaler og CRM.

De præcise titler er ikke helt på plads endnu, fortæller Niklas Marchall – men de får et klart ledelsesansvar i afdelingen. Herudover skal han have fundet en salgschef, før lederholdet er på plads.

Den hidtidige afdelingschef i Group marketing, Berit Grant Larsen, der i en periode også har været konstitueret marketingdirektør, er overgået til anden rolle i Niklas Marschalls afdeling.

DSB er netop nu i gang med en stor bureaukonkurrence, der er udskrevet i henhold til reglerne om EU-udbud.

Hele seks bureauer deltager – og det er mere end man normalt anbefaler til en konkurrence.

Det er der dog en god grund til.

“Der er sket mange forandringer i DSB, så vi ønsker at komme bredt ud i konkurrencen. Desuden har vi ikke udelukket muligheden for at vælge mere end et bureau, og derfor giver det god mening at have seks bureauer med,” siger Niklas Marschall.