Nye partnere og markant fremgang i dialogbureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fokusering ser ud til at være en effektiv formel for Magnetix. Overskuddet blev fordoblet i 2011, og mange nye kunder lover godt for 2012.

I slutningen af 2011 kunne dialog- og web-bureauet Magnetix prale med en række nye, markante kunder, så som Dong, Tivoli, Interflora og Falck.

Det er dog ikke dem, der forklarer, at bureauet netop har kunnet udsende et temmelig flot regnskab, der indebærer mere end en fordobling af overskuddet, hvilket er det bedste resultat nogensinde.

De nye kunder giver først og fremmest betydelig optimisme for 2012, der yderligere næres af, at Danbolig er kommet til for nylig.

“Jeg har aldrig før oplevet en så fuld ordrebog blot tre måneder inde i året. Med mindre, der sker noget uventet og dramatisk i verden, som ændrer vilkårene markant, så skal vi dumme os, for ikke at komme ud med et godt resultat for 2012,” siger adm. dir. Martin Bochineck og fortsætter:

“Vi regner med en tocifret vækstrate over hele linjen, og vi har de seneste måneder udvidet både partner- og medarbejderstaben, så vi nu er 60 medarbejdere i Magnetix.”

To nye partnere er kommet til i 2011, så der nu er seks partnere. Konceptudvikler Sebastian Franck er den seneste, mens kontaktdirektør Rikke Clausen blev partner i begyndelsen af 2011.

“Vores filosofi er at Magnetix skal være partner-ejet og -drevet. Vi skal have de dygtigste mennesker, og dem får vi kun ved at kunne tilbyde partnerskab,” siger Martin Bochineck og forklarer, at der kan være mange faktorer, der afgør et partnerskab.

“Sebastian er en uhyggelig stærk kompetence, når det kommer til digital dialog, og Rikke driver nogle af vores største kunder,” siger Martin Bochineck.

Ud over ham selv og de to nyeste består partnerkredsen af Christina Rind Helsbro, Christian Nøhr og Steen Østerby.

Martin Bochineck ser to primære forklaringer på, at 2011 er gået så godt, som det er. Dels har bureauet fokuseret, dels er der et nyt forretningsområde, der går godt.

“Vi har truffet nogle beslutninger, som også indebærer nogle fravalg. Vores mål er at sætte nye standarder for kunderelationer. Midlerne er web, e-mail, mobil og social. Men i ethvert valg ligger der også et fravalg. Vi siger f.eks konsekvent nej, når det handler om kunders interne kommunikation i form af Intranet og lignende,” siger Martin Bochineck og fortsætter:

“Det betyder, at vi har et klart tilbud til kunderne, når vi står foran dem, og det tror jeg de er glade for.”

Det andet område er marketing-services, og det handler reelt om en outsourcing.

“Kunderne står med en teknisk platform og en marketingplatform, der kan en masse ting. Men det kan forekomme at være en meget stor opgave at drifte og udnytte mulighederne, hvis ikke man har organisationen til det. Det kan vi klare på basis af nogle veldefinerede mål for opgaverne, og den slags aftaler har vi flere af nu,” siger Martin Bochineck.

Nøgletal for Magnetix

  • Bruttoavance 39,696 mio. kr. + 16,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 862.957 kr. + 14,2 pct.
  • Lønandel 65,7 (71,9)
  • Resultat af primær drift + 7,885 mio. kr. + +118,6 pct.