Køb regnskabsrapporten nu

Julie Kolbeck,
redaktør

Bureaubiz’ årlige Regnskabsrapport er blevet digitaliseret og udkommer i år som et interaktivt dashboard via BI-systemet Tableau. Vi introducerer samtidig en helt ny rapport: Konkurrenceanalysen, der skal gøre dig klogere på den danske bureaubranches konkurrencekraft, tendenser og omdømme.

Foruden den årlige Regnskabsrapport, der viser nøgletal på mere end 280 danske bureauer, barsler Bureaubiz nu også med en helt ny rapport, der dykker ned i den danske bureaubranches interne konkurrencekraft, kendskab, tendenser og omdømme.

Bureauernes konkurrenceanalyse
Det er med stor glæde, Bureaubiz nu kan præsentere det nyeste skud på stammen: Konkurrenceanalysen – der er udformet i samarbejde med analysevirksomheden Aalund.

Konkurrenceanalysen er baseret på kvalitative telefoninterviews med 300 CMOs fra Danmarks største virksomheder og måler på danske reklame-, media- og digitale bureauer.

Bureauerne kan benytte undersøgelsen til at afdække potentielle newbizz-muligheder, bureauets fremtidig positionering samt diverse KPI’er, imens annoncørerne får unik indsigt i branchen.

Analysen afdækker blandt andet:

  1. Konkurrencekraft og newbizz: Hvilke bureauer er bedst til at tiltrække nye kunder? Hvordan bliver bureauer mere attraktive blandt potentielle kunder? Og hvilke kriterier er afgørende for valg af nyt bureau?
  2. KPI’er: Hvilke bureauer inviteres til pitch? Hvilken bureautype anses som den vigtigste? Hvilke bureauer leverer de bedste løsninger? Er bedst til forretningsforståelse? Det mest anerkendte?
  3. 300 marketingchefers udsagn: Rapporten fremlægger kvalitative udsagn fra 300 CMOs om, hvorfor de foretrækker hvilke bureauer, deres syn på de største udfordringer i branchen de kommende år samt deres bedste råd til bureauerne.

Konkurrenceanalysen udkommer online til oktober og koster 14.990 kroner ekskl. moms.

Med i prisen følger desuden et års Bureaubiz Pro-medlemskab (som løber fra august til august), der inkluderer adgang til låste artikler, udbudsvagten, gå-hjem-møder, prisvinderlisten og rabatter på kurser mv.

Eksisterende Bureaubiz Pro-medlemmer får 10 % rabat, hvis de køber inden 1. juli.

Bureaubranchens nøgletal digitaliseres
Bureaubiz’ Regnskabsrapport har i år fået en digital opfriskning. I år vil du nemlig ikke modtage en trykt rapport med posten, men får mulighed for at lege med hele branchens nøgletal direkte på Bureaubiz’ website.


Illustration tager udgangspunkt i regnskabsåret 2017 (Bureaurapporten ’18). Klik på billedet for at se det i stort format.

Årets Regnskabsrapport har ikke været i trykken, men er genskabt som et interaktivt dashboard ved hjælp af databehandlingsværktøjet Tableau. Dette giver dig fri mulighed for at søge lige præcis det data frem, du ønsker, og sammenligne egne tal med konkurrenternes på tværs af bureautype.


Illustration tager udgangspunkt i regnskabsåretv2017 (Bureaurapporten ’18). Klik på billedet for at se det i stort format.

Regnskabsrapporten viser udviklingen inden for følgende nøgletal:

  • Bruttofortjeneste og bruttofortjeneste pr. medarbejder for alle bureauer
  • Lønandel
  • Resultat af primær drift
  • Resultat af primær drift pr. medarbejder
  • Overskudsgrad
  • Gennemsnitsløn

Rapporten udkommer primo august og koster 4.490 kroner ekskl. moms.

Med i prisen følger desuden et års Bureaubiz Pro-medlemskab (som løber fra august til august), der inkluderer adgang til låste artikler, udbudsvagten, gå-hjem-møder, prisvinderlisten og rabatter på kurser mv.

Early bird-rabat til eksisterende Bureaubiz Pro-medlemmer
Eksisterende Pro-kunder får en early bird-rabat på 10 %, uanset om de køber Regnskabsrapporten, Konkurrenceanalysen eller begge dele.

Rabatten gælder fra dags dato til og med 1. juli.

Du kan købe rapporterne allerede i dag ved at sende en mail til info@bureaubiz.dk. Har du spørgsmål, kan du rette henvendelse til redaktør Julie Kolbeck på julie@bureaubiz.dk

Interesseret i mere indhold som dette? Skriv dig op til vores nyhedsbrev her.