Nye roller til mange direktører i Dentsu

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Fire mediabureauer samt Dentsu-koncernen skifter ud på direktør-poster. Det sker for at rykke tættere på kunderne . Ændringerne betyder et farvel til Jakob Kalkar.

Carat, Vizeum, Isobar, PS Live får nye adm. direktører, og Dentsu-koncernen får både en COO og CMO.

Det er resultatet af en omfattende rokade, som bureaugruppen Dentsu Aegis Network A/S har foretaget for at rykke tættere på kunderne i 2016.

CEO for Dentsu Aegis i Danmark, Mads Bredal, udtaler:

”Vi har lyttet til vores kunder, som er meget klare i mælet: De ønsker integration i deres strategier og kampagner, og en langt mere sammentømret måde at tænke på tværs af medier, platforme og content på.”

Derfor har Dentsu Aegis lavet en plan på tværs af bureaugruppen, som sigter på at sætte kunden i centrum. Alle ændringer træder i kraft med umiddelbart virkning:

  • PSLive og Isobar:

    Andreas Hansen der hidtil har haft ansvar for aktiveringsbureauet PSLive, overtager rollen som adm. dir for digitalbureauet isobar. Den hidtidige adm. direktør for Isobar, Jakob Kalkar, træder ud af bureaugruppen.
  • Carat:

    Rene Westendahl bliver nu managing director. Ulrik Petersen, der hidtil har beklædt posten som Adm. Dir. for Carat, indtage en rolle som CCO (Chief Commercial Officer) i Dentsu koncernen, med det samlede ansvar for hele forretningen på 65 mennesker i Århus, samt et kommercielt koncernansvar.
  • Vizeum:

    Ny Managing Director er Kristian Koch. Her rykker Martin Baaring fra rollen som adm. dir. i Vizeum ind i en rolle som COO (Chief Operating Officer) i Dentsu koncernen, med ansvar for mediebureauerne Carat og Vizeum.

Både Rene Westendahl og Kristian Koch er hentet internt, og har hidtil haft betydende ledelsesansvar i netop Carat og Vizeum.

Mads Bredal uddyber:

”De nye strukturer i vores bureaugruppe betyder, at vi fremover kan tænke og agere langt bedre som et samlet hus. Kunderne vil have integration og ikke siloer, og det er vi meget opmærksomme på.”