Nye snapsedrikkere kan begynde her: Lakridspibesnaps

FiG

Aalborg søger at positionere sig til en ny generation af snapsedrikkere med en bland-selv. DDB har stået for lancering og ny film.

At lave egne snapse er næsten lige så traditionelt som snapsen selv, og derfor ligner det måske ikke umiddelbart en modernisering af brandet, at Aalborg nu lancerer et produkt under navnet Aalborg Basis.

Det er dog, hvad der er på spil. Aalborg Basis sigter i produkt, positionering og markedsføring mod en ny generation af snapsedrikkere. Og når man f.eks. lægger op til en lakridspibesnaps, så lyder det da også noget mere moderne.

Aalborg Basis er en helt ren, økologisk kryddersnapsebase uden skarpe kanter, som er ideel til at trække smag ud af de fleste ingredienser, og som gør det nemt og sjovt at lave sin egen hindbærsnaps, espressosnaps eller lakridspibesnaps for den sags skyld. Den kommer nemlig i et syltetøjsglas, så man bare kan dumpe ingredienserne i og navngive den på etiketten.

”Aalborg har med sin ikon status en unik mulighed og faktisk også en forpligtelse til at opdatere den danske snapsekultur. Og der er en række tendenser, der peger på, at vi med Basis kan få en ny og yngre generation til at sætte pris på en lille skarp med en god lørdagsfrokost,” siger Claus Toftkjær, Kategorichef Aalborg Akvavit, og fortsætter:

”Yngre mennesker går mere op i mad end nogensinde før, og man har lyst til at kunne servere noget for sine gæster, man selv har lavet. Det skal bare være nemt at gå til og sjovt at kaste sig ud i.”

Produktet er allerede i butikkerne, og fra på mandag går lanceringskampagnen i luften på TV, print og med et nyt inspirationsunivers online (se mere her).

DDB Copenhagen har stået for udvikling af ny brandplatform, kommunikationsplatform, onlineunivers og kampagne. Filmene er producerede af New Land og instruerede af Casper Balslev.

https://vimeo.com/155830173