Begge hører til de nye i klassen, så på den måde passer de meget godt sammen: MBG Nordic og The Orbit Agency.
Sidstnævnte har de to tidligere Halbye Kaag direktører, Simon Wooller og Thomas Thorstholm i spidsen, mens MBG er en europæisk virksomhed, der står bag en række niche-brands inden for drikkevarer.
MBG Nordic er stiftet for et halvt år siden, og The Orbit Agency skal hjælpe med den nordiske lancering.
“Middelklassens vækst de næste 35 år vil betyde en kamp om opmærksomhed på de fleste markeder. Virksomhederne med de store marketing budgetter vil sandsynligvis tiltrække forbrugerne og dermed øge deres markedsandel næsten uanset deres produkters kvalitet,” siger adm. dir. Jakob Vallentin, MBG Nordic og fortsætter:
”De mindre virksomheder derimod vil opleve, at deres andel af markedet følger deres share of voice. Og som et resultat, er de nødt til at finde nye måder til at distancere sig fra de store brands.”
Ambitionen formuleres således, at MBG Nordic vil maksimere antallet af kanaler, hvor kunden engagerer og forbinder sig med brands og deres produkter. Det kræver en løbende optimering på tværs af platforme og segmenter.
“MBG Nordic arbejder mere forbrugerrettet end de traditionelle udbydere. Det betyder flere kunde-interaktioner med især slutbrugerne. En øget interaktion kræver en anden og mindre aggressiv tilgang. Vi sælger ikke produkter – vi skaber relationer. Og det vil vi gøre med storytelling, på både produkt og brand-level,” siger Simon Wooller.
MBG Nordic skal bl.a. til at lancere følgende brands: Scavi & Ray, Effect, Dos Mas, Ganic, John’s, Meyers Bitter, Goldberg, Sears, Cazcabel, AquaGym, Frutinio.