I morgen når Berlingske Magasiner udkommer med deres image-måling, er Pandora rykket et par pladser op ad rangstien, men befinder sig dog stadig i nærheden af bunden som nummer 126 ud af 140.
Det skriver Berlingske i dag. Og selvom det nu ser ud til at der er ved at være styr på strategi, markedsføring og salg, så står smykkekoncernen stadig med store udfordringer, bl.a. fordi deres succesrige topchef stopper snart efter blot godt et år på posten.
Pandora selv melder dog ud, at man er ved at lægge sidste hånd på et nyt globalt armbåndskoncept, som skal lanceres lige før jul og som bliver den vigtigste produktlancering i meget lang tid.
”Vi vil have konceptet i vores butikker fra november og der bliver formentlig tale om en verdensomspændende lancering”, sagde topdirektør Bjørn Gulden i går ved præsentationen af et positivt kvartalsregnskab.
Ifølge Berlingske har Pandora længe frygtet at miste de mange kunder, der var nogle af de første til at købe et Pandora-armbånd.
Og smykkekoncernen er da også blevet kritiseret for ikke at udvikle tilstrækkeligt med nye og attraktive produkter til de ’gamle’ kunder (Berlingske Business, p. 6).