Nyt barn i Hjaltelin, Stahl familien

Peter Engholm
25@mail.dk

Rainmaker Bridge har foreløbig kun en ansat. Til gengæld er han optaget som partner.

Vi nærmer os et regulært konglomerat, når knopskydningen knopskyder. Hjaltelin, Stahl & Co forøges nok engang – “Co” består bl.a. af dialogbureauet Rainmaker, og under dette selskab er nu etableret Rainmaker Bridge, der forener “data-ekspertise med dyb kommunikationsforståelse”.

Direktør bliver Peter Forchhammer som endvidere bliver optaget som partner. Men foreløbig er eneste ansatte i bureauet. Årsagen til, at man har etableret et selvstændigt selskab er, at Rainmaker Bridge skal kunne arbejde for alle kunder – både Rainmarkers, Hjaltelin Stahls og helt egne.

“Alt for mange kundefastholdelses- og nysalgsprogrammer strander på, at der ikke er styr på data og de processer, der skal understøtte dialogen mellem virksomheden og deres kunder. Behovet for kompetencer parret med IT- og marketingforståelse vokser dag for dag. Og at håndteringen af kunde- og emnedata er en kritisk faktor, nikker de fleste virksomheder genkendende til”, siger Jens Peter Jensen.

Som altid kan det give bagslag – jo mere I priser det nye, desto dårligere lys stiller I det gamle i. Har I kørt det på gefühl tidligere?

“I alt for mange år har vi som branche ikke formået at eksekvere helt ind i hjertet af virksomhederne. Skal de indsamlede data ind i virksomhedens CRM-system? Jamen, så held og lykke, har attituden været fra branchens side, og virksomhederne har været overladt til sig selv – i form af enten egne it-eksperter eller eksterne it-selskaber. Det tager vi konsekvensen af nu. Vi styrker vores evne til at bære vores kommunikationsløsninger helt ind i virksomhedens maskinrum – og dermed tager vi ansvaret for, at dialogen med kunder og kundeemner fungerer med virksomhedens processer og systemer.” siger Jens Peter Jensen.

Rainmaker Bridges direktør, Peter Forchhammer, var i over 10 år ansvarlig for Management Informations Systemer hos IBM i Norden og Olivetti World Wide. Dernæst etablerede han Dialog Solutions, der var blandt landets første virksomheder inden for teknisk håndtering af kundedialog.

De senere år har Peter Forchhammer været selvstændig konsulent for større virksomheder i Danmark og i Norden, og denne selvstændighed kan altså fortsætte på selskabs-basis.