Nyt bureau bag Danske Banks iPad succes

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Banken jubler: Den under 1 uge gamle iPad har været en markant succes. Bureauet bag er ikke kendt i Danske Bank sammenhæng.

Danske Bank melder allerede nu om succes med lanceringen af den under 1 uge gamle iPad app. Den var under et døgn om at stryge til tops som den mest downloadede gratis app i iTunes App Store, og ratingerne er i top.

Men samtidig med denne meddelelse får banken faktisk afleveret en anden nyhed. Man har nemlig i al stilhed før sommerferien fundet et nyt bureau til at hjælpe med udviklingen.

Danske Bank har længe samarbejdet med det digitale bureau Zupa, men omkring iPhone app’en har man på et tidspunkt samarbejdet med Designit.

Nu hedder bureauet dog In2media. Det er dette bureau, der har udviklet iPad app’en, og bureauet arbejder nu på udviklingen af hele netbank universet – herunder både iPhone og iPad.

Udviklingen af en ny og anderledes brugeroplevelse har været i fokus for udviklingen af iPad app’en.

“iPad platformen var til at starte med som et hvidt lærred, som vi sammen med Danske Bank skulle male på for at genopfinde og videreudvikle netbanken, som forbrugerne kender og oplever den fra smartphone og pc. Målet var at skabe nye interaktionsmuligheder og dermed bedre mulighed for at interagere med sin personlige økonomi”, siger adm. dir. Andreas B. Iversen, In2media.

Han kan ikke sætte tal på, hvor mange, der er downloadet. Men at der er tale om en succes, er indiskutabelt, siger han.

“Der er et sted, hvor man kan downloade sådanne apps, og når man ligger nr. 1 der i konkurrence med f.eks. spil, så må det være et mål for succes. Desuden er der givet omkring 250 ratings og 8 ud af 10 giver det maksimale 5 stjerner. 9 ud af 10 giver 4 eller 5 stjerner,” siger Andreas B. Iversen.

Til vurderingen af tallene skal også nævnes spørgsmålet om, hvor mange af Danske Banks kunder, der i det hele taget har en iPad.

App’en er blevet lanceret på tværs af de nordiske markeder, og undervejs i udviklingen af den nye iPad app har Danske Bank opfordret forbrugerne til komme med gode idéer på Facebook.

“Den positive modtagelse er meget overvældende. Vi havde ikke drømt om, at app’en ville ligge nr. 1 i App Store samme dag som lanceringen. De mange positive kommentarer viser, at vi har skabt et univers, der gør bankoplevelsen let og intuitiv, og som udnytter de mange interaktionsmuligheder, som iPad’en giver,” siger Stefan Funch Jensen, Manager Online & Mobile, Group Business Development, Danske Bank.