Nyt bureau får prominente navne i front

peng

Designbureauet Pearlfisher med kontorer i London og New York allierer sig med en håndfuld danske designere og åbner i København.

Pearlfisher er ikke et nyt bureau – men det er nyt i Danmark. Designbureauet supplerer sine kontorer i London og New York med et tværfagligt design-team i København, under ledelse af Jesper von Wieding og David Ramskov.

”Mens andre designbureauer ser frem til at åbne i Østen og Amerika, er vi begejstrede for at tage dette uventede skridt til et nyt hjem i Skandinavien – et af de mest velansete centre for fortræffeligt design,” siger Jonathan Ford, Pearlfishers grundlægger, partner & chefdesigner og fortsætter:

”Hos Pearlfisher er vi stolte af vores design og vores evne til at opbygge vellykkede langsigtede relationer. Når de to ting forenes, sker der noget utroligt specielt. Jesper von Wieding, der vil stå i spidsen af det nye team, er en passioneret designer samt en nær personlig ven af Pearlfisher og mig. Tiden er kommet til at udvide vores venskab til et mere formelt arbejdsforhold og etablere et nyt team i Norden for det arbejde, som Pearlfisher er kendt for.”

Pearlfisher – der har løst opgaver for bl.a. Viagra, Ben & Jerry og Lurpak, og i øvrigt er guldvinder fra bl.a. Cannes Lions og New York Festivals – præsenterer et femkløver i København:

Jesper Von Wieding får titel af Strategisk Kreativ Direktør. Han er en præmieret designer med mere end 25 års erfaring i branchen og har arbejdet med nogle af verdens førende brands og bureauer. Han er best.medlem i både Design Danmark og Creative Circle.

David Ramskov tilfører mere end 10 års brancheerfaring inden for digitalt design med særlig ekspertise inden for e-handel og digital transaktionsinnovation. Han bliver adm. direktør.

Dertil kommer Thomas Kjær, kreativ direktør, Tim Larcombe, strategidirektør og Tobias Wandrup, Chef for industrielt design.

Jesper von Wieding siger:

”Vi har altid beundret den særegne og dristige tilgang, som Pearlfisher har til deres ekstraordinære bredde af kunder. Nu kan vi sammen arbejde på at bringe dette tilbud til Skandinavien og skabe banebrydende design for Nordens mest efterspurgte brands.”


Pearlfisher – det danske team samt bureauets grundlæggere. Sidstnævnte først: Jonathan Ford (siddende forrest i sofaen), Karen Welman (th. for Ford) og Mike Branson (længst th.). Det danske team, fra venstre: Tim Larcombe, Tobias Wandrup, Jesper Von Wieding, David Ramskov og Thomas Kjær.