Det er ikke mange måneder siden, at Anders Bjørnstrup forlod Par No. 1 – og det er endnu færre måneder siden, at han første gang kunne fortælle om sit nye bureau.
Det var i august, og dengang var de allerede 12, hvilket var en flyvende start. Firmaet er stiftet d. 8. juli, og nu er de 24, så det er 0-24 ansatte på fire måneder.
Det er der selvfølgelig en række årsager til – men en af dem fylder godt i landskabet. Clienti har nemlig landet Active Sportswear, der står bag mærker som H2O, Kilmanock, New Balance, Color Kids, FZ Forza og Babolat.
Og det er ikke en helt almindelig ny kunde. Active Sportswear har nemlig besluttet at gå mod strømmen. I en tid, hvor man ofte hører om kunder, der tager mere og mere arbejde fra bureauerne for selv at håndtere opgaverne, har Active Sportswear valgt at outsource marketingafdelingen til Clienti.
“Vores indsats skal fremover være bedre integreret på tværs af alle medieplatforme, og fokus skal ligge på langt kraftigere værdiopbygning af vores brands. Samtidig ønsker vi at optimere udbyttet af marketingbudgettet. Den indledende dialog med Clienti har vist, at bureauet kan hjælpe os med et anderledes og mere resultatskabende setup, så derfor har vi besluttet at lægge hovedparten af vores marketingaktiviteter uden for eget hus,” siger adm. dir. Peter Voetmann Jensen.
Anders Bjørnstrup tror ikke, det er sidste gang, man ser en kunde outsource i stedet for at insource.
“Specielt firmaer med mindre marketingafdelinger har svært ved at etablere og opbygge de nødvendige kompetencer i en tid, hvor kravene øges markant. Det er specielt online-kompetencer, der er svære, og ved at outsource får de bedre adgang til disse kompetencer,” siger Anders Bjørnstrup.
En af de mange nye medarbejdere i Clienti er overtaget fra Active Sportswear, men det er kontaktchef Christian Sommer, der får ansvaret for samarbejdet med firmaet, og han matches på den anden side af bordet af Marketing Manager Sine Carlsen.
Anders Bjørnstrup erkender, at det lige nu kan være svært at få armene ned over den positive udvikling. Ikke bare væksten, men med Active Sportswear som en af de store kunder, har bureauet også fået etableret et godt miks af kunder.
“Vi har nu også knoklet for det, og der har været næsten døgnåbent på bureauet,” siger Anders Bjørnstrup, der havde titel af bureaudirektør i Par No. 1, som gik konkurs lige før sommerferien.
Han har sammen med en grundstamme af tidligere Par No. 1 medarbejdere stiftet Clienti, og har da også fået nogle tidligere Par No. 1 kunder med.
“Der er selvfølgelig kunder, der følger de folk, de kan lide at samarbejde med. Men vores udvikling bygger på, at der er blevet taget utroligt positivt imod os, og vi har fået kontakt til en lang række kunder, som vi ikke kendte før,” siger Anders Bjørnstrup.