Nyt bureau i byen: Balleby og Grumsen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Mobil-telefonen står højt på dagsordenen for Peter Grumsen og Finn Balleby, der er parate til at bevæge sig ind på mediabureauernes enemærker.

Mens mediabureauerne i flere tilfælde har bevæget sig ind i gråzonen til reklamebureauerne, er der netop startet et nyt reklamebureau, der er parate til at bevæge sig ind i gråzonen over fort mediabureauerne.

Det drejer sig om Balleby og Grumsen, der er startet af Finn Balleby, tidligere Living Brands/Bark Cph, og Peter Grumsen, der netop er stoppet som direktør for 727 Cph.

Bureauet bliver karakteriseret som et taktisk bureau med meget fokus på mobiltelefonen.

“Mobiltelefonen er jo nok et af de mest taktiske medier, man kan forestille sig. Men vi vil ikke blot arbejde med kreativ og taktisk udvikling – vi vil også gå ind i kommercialiseringen af mediet og stå for salg af f.eks. bannerreklamer. Så her bevæger vi os ind på mediabureauernes område”, siger Peter Grumsen.

Han har været med i udviklingen af tjenesten Tjekbenzin, og herudover kan bureauet skrive Bilbasen, Nike og Cadbury Schweppes på kundelisten. Samt Ekstra Bladet. Peter Grumsen har på 727 Cph. været dybt involveret i Carlsberg Cuppen, som blev underkendt af Alkoholreklamenævnet og nu er overtaget af Ekstra Bladet, der vil videreføre den under navnet Nationen Cup. Med assistance fra Balleby og Grumsen.

Peter Grumsen mener, at mobilmarkedet er på vej til at udvikle sig i takt med, at hastigheder og antallet af applikationer vokser. IPhonen har i denne sammenhæng været et brohoved for mobil markedsføring. Samtidig er der dog også faldgruber i forhold til forbrugerne.

“Når det drejer sig om markedsføring via mobiltelefonen, så er det vigtigt, at forbrugerne har kontrol over, hvad de modtager, fordi spam vil udgøre et større problem end på computeren. Derfor mener jeg, at et par garvede reklamefolk som Finn Balleby og mig kan gøre en forskel”, siger Peter Grumsen.