Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Mobil-telefonen står højt på dagsordenen for Peter Grumsen og Finn Balleby, der er parate til at bevæge sig ind på mediabureauernes enemærker.

Mens mediabureauerne i flere tilfælde har bevæget sig ind i gråzonen til reklamebureauerne, er der netop startet et nyt reklamebureau, der er parate til at bevæge sig ind i gråzonen over fort mediabureauerne.

Det drejer sig om Balleby og Grumsen, der er startet af Finn Balleby, tidligere Living Brands/Bark Cph, og Peter Grumsen, der netop er stoppet som direktør for 727 Cph.

Bureauet bliver karakteriseret som et taktisk bureau med meget fokus på mobiltelefonen.

“Mobiltelefonen er jo nok et af de mest taktiske medier, man kan forestille sig. Men vi vil ikke blot arbejde med kreativ og taktisk udvikling – vi vil også gå ind i kommercialiseringen af mediet og stå for salg af f.eks. bannerreklamer. Så her bevæger vi os ind på mediabureauernes område”, siger Peter Grumsen.

Han har været med i udviklingen af tjenesten Tjekbenzin, og herudover kan bureauet skrive Bilbasen, Nike og Cadbury Schweppes på kundelisten. Samt Ekstra Bladet. Peter Grumsen har på 727 Cph. været dybt involveret i Carlsberg Cuppen, som blev underkendt af Alkoholreklamenævnet og nu er overtaget af Ekstra Bladet, der vil videreføre den under navnet Nationen Cup. Med assistance fra Balleby og Grumsen.

Peter Grumsen mener, at mobilmarkedet er på vej til at udvikle sig i takt med, at hastigheder og antallet af applikationer vokser. IPhonen har i denne sammenhæng været et brohoved for mobil markedsføring. Samtidig er der dog også faldgruber i forhold til forbrugerne.

“Når det drejer sig om markedsføring via mobiltelefonen, så er det vigtigt, at forbrugerne har kontrol over, hvad de modtager, fordi spam vil udgøre et større problem end på computeren. Derfor mener jeg, at et par garvede reklamefolk som Finn Balleby og mig kan gøre en forskel”, siger Peter Grumsen.

 

Kommentarer

  1. “:…stå for salg af f.eks. bannerreklamer. Så her bevæger vi os ind på mediabureauernes område, siger Peter Grumsen”

    Kære Grumsen – mediebureauerne sælger ikke bannerannoncer, de køber dem på vegne af deres annoncører. Mediebureauerne bliver dermed dine kunder, ikke dine konkurrenter….

  2. Først tillykke med bureauet. Jeg ser frem til at se, hvilke kreative løsninger vi kommer til at se fra Balleby & Grumsen i fremtiden.

    Markedet for mobile løsninger er i stor vækst, men endnu er der ganske få bureauer der formår at udnytte dette potentiale, så Balleby & Grumsen har bestemt fat i noget.

    Potentialet ligger i, at medie, web og reklame bureauerne ikke har den fornødne ekspertise til at skabe holdbare mobile løsninger, da der er tale om en helt nu tilgang til markedet. Man kan sammenligne det med dengang web bureauer først så dagens lys.

    Jeg startede sidste år et mobil bureau med 3 skarpe gutter og vi har siden lanceringen set, hvordan bureauerne efterspørger mobil ekspertise, hvor specielt det tekniske omkring løsningerne giver rynker i panden, da der ikke er direkte parallel mellem web og mobil. Det kommer, men vi er endnu langt fra, hvorfor der skal tænkes markant anderledes.

    Jeg tror kun lige at vi har set starten for mobil bureauer og jeg håber meget, at Balleby & Grumsen får succes med deres bureau, da der er markant brug for at uddanne markedet og vise hvordan man kan skabe nytænkende kreative mobile løsninger.

    Vh
    Morten Saxnæs

    Urban Embassy

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club