Nyt bureau lover at stå tidligt op

Peter Engholm
25@mail.dk

AM er navnet – og arbejds-tilgangen – på et nyt bureau, hvis partnere har rødder hos e-Types og Kontrapunkt.

En kvartet af bestående af to designere og to konsulenter har skabt bureauet AM.

Forkortelsen betyder Ante meridiem – ”før middag”, og det var så Bureaubiz’ latin-lektion for i dag – og det tidlige klokkeslet fortæller også, hvad AM kan tilbyde markedet.

”AM er den positive ånd, der ligger i at være klar og ikke læne sig tilbage. Vi er fire personer – en stærk lille kerne – og sultne. Vi er letbenede, og vi lover at stå tidligt op,” siger Thomas Sehested.

De fire stiftere af AM er: 

  • Kristina May Olsen, kommer til AM med sit eget bureau, Mayk, og var før det på Kontrapunkt i seks år
  • Marie Andersen, kommer fra en stilling som Senior Global Branding Manager hos LEO Pharma og var før det på Kontrapunkt i næsten fem år
  • Simon Nellemann, kommer fra e-Types, hvor han var i godt tre år
  • Thomas Sehested, kommer fra en stilling som Head of India & Asia Operations, hos e-Types, hvor han var i fem år. Var forinden hos Kontrapunkt i syv år.

”Tilsammen har vi et stort netværk og mange års erfaring – og vi kender hinanden godt, så det giver meget mening at starte selv,” siger Kristina May Olsen fra AM, der holder til i Kødbyen, København.

Bureauet trækker på den fælles bagage fra Kontrapunkt og e-Types, men er også bevidst om, hvad de ikke tager med:

”De etablerede bureauer har det med at ville presse en skabelon ned over projekterne – vi vil det anderledes. I kraft af vores størrelse kan vi nemmere tilpasse os projekterne og kunderne – og så skalere op, hvor der er behov for det,” siger Marie Andersen.

Hun suppleres af Thomas Sehested:

”Det er naturligvis ikke bureauets størrelse, der er interessant, men løsningerne – og de rigtigt stærke løsninger kommer fra 1-2 personer, også på de store bureauer.

Hvis man virkelig skal strække betydningen af AM, så kan det være noget med solopgang – og i Østen stiger solen op. For bureauets vedkommende med fokus på det indiske marked, hvor Simon Nellemann og Thomas Sehested har løst – og løser – en del opgaver:

”Der sker så meget i Indien, og som designer er det inspirerende at få lov til at præge et land, hvor der er mangel på struktur, men også sans for skønhed,” siger Simon Nellemann

De næste rejser for AMs hold går til fotooptagelser i Indien for industrivirksomheder og research i London for indiske fashionkunder.