Af Peter Engholm 25@mail.dk

Nicolai Svarer Schwensen begyndte fra bunden med ingen faste kunder og et bureau, hvor han var den eneste. Nu følger så en partner, som også kommer fra Bates Y&R.

I begyndelsen af sidste måned bragte Bureaubiz historien “Nyt år. Nyt bureau. Nul kunder” om en modig mand, Nicolai Svarer Schwensen, der sagde sagt farvel til Bates Y&R for at begynde for sig selv – fra bunden.

Hans bureau, TyveTi, er i gang med flere projekter, men foretrækker at løse og afslutte opgaver – tilfredsstillende – for kunder, førend han begynder at stykke en egentlig kundeliste sammen. Til gengæld er ejerkredsen nu udvidet fra 1 til 2.

Det drejer sig om produktionschef og art buyer, Mikkel Stig Christensen, fra Bates Y&R

Han forlader Bates Y&R efter næsten ti år, hvor han i sin tid startede som kontaktassistent, men hurtigt kom under Mogens Vangs vinger og siden overtog, da Mogens Vang gik på pension. Mikkel Stig Christensen siger selv om sit skifte:

“Jeg har haft en fantastisk tid på Bates med de bedste kolleger i verden. Men jeg har lyst til at være med til at skabe noget mere og ikke mindst udfordre mig selv. Og det er jo en kæmpe udfordring at starte eget bureau – ikke mindst i disse tider, hvor budgetterne er mindre, og alle er tvunget til at løbe hurtigere. Vi kommer med en ny og anderledes tilgang til tingene både over for kunder og samarbejdspartnere, og det er der efterspørgsel efter.”

Mikkel Stig Christensen får følgende ord på vejen fra bureauets stifter:

“Jeg er meget, meget glad for, at Mikkel har lyst til at være en del af vores forretning. Først og fremmest er Mikkel et smittende godt menneske. Samtidig vil hans dygtighed få stor betydning for vores lille bureau. Alle kan i princippet kalde sig et lille setup og basere sin forretning på at sætte det rigtige hold til opgaven. Men Mikkels kreative evner og menneskelige indsigt giver os et stort forspring. Og ikke mindst muligheden for at mønstre mange kompetencer kombineret med et lille bureaus fleksibilitet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club