Nyt bureau og ny marketingchef hos Skousen

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter en bureaukonkurrence for nylig er hvidevarekæden nu på sit tredje bureau på mindre end halvandet år, og samtidig er en ny marketingchef netop tiltrådt.

Der har været gang i Skousen, og her taler vi ikke nødvendigvis om trafikken i kædens forretninger med hårde hvidevarer, men om markedskommunikationen.

Da Thomas Torp, dengang kreativ direktør i Grey København, i december 2008 i Bureaubiz fremhævede Skousens reklamefilm med Søs Egelind i alle rollerne, var det Nørgård Mikkelsen, der stod bag.

Det ændrede sig sidste efterår, da Skousen indgik et samarbejde med Hartmann, Schmidt & Ravn, der med et nyt univers – ifølge Huset Markedsføring – skulle “flytte fokus fra prisparametret som det vigtigste budskab og samtidig tilkendegive, at Skousen altid rådgiver kunden til det rette valg ud fra et individuelt behov.”

Men kort tid efter gik der skår i samarbejdet – i al fald i bureauet, for Hartmann, Schmidt & Ravn skiltes. Og Tina Ravn fortsatte med kunden.

Det ændrede sig igen, for Skousen har i den mellemliggende tid afholdt en bureaukonkurrence, som Manipulation AS vandt.

Det mest konsistente i kommunikationen har været efternavnet på talspersonen i reklamerne: Hartmann, Schmidt & Ravn havde Peter Pilgaard i centrum, og i de aktuelle film fra Manipulation er det Ulf Pilgaard, der taler om “rene kommunistpriser”.

Og nu har Skousen så hentet en ny marketingchef på posten, der afløser marketingdirektør Torben Skousen. Og nye personer på denne post har det med at manifestere sig med et nyt bureauvalg.

Marketingchef Jonas Jørgensen er ikke ubekendt med fremgangsmåden, men siger:

“Selvfølgelig har man fra sit hidtidige virke opbygget en række relationer, men jeg er tiltrådt for en uge siden, og det ville være vanvittigt at begynde at rykke tingene fra hinanden. Manipulation har lige begyndt med deres reklamer, og lad nu lige se, hvordan de virker.”