Af Peter Engholm 25@mail.dk

Danmarks største online-supermarked har fået ny visuel identitet og brandstrategi. Og således er supermarkedets kreative digitalbureau og mediabureau blevet suppleret med et designbureau. Se logoet før og efter.

Sidste år valgte Nemlig.com nye bureauer – hvilket vitterligt var nyt, al den stund at man ikke før havde haft egentlig bureaubistand. Suzumuchi blev valgt som kreativt digitalbureau, som har skabt universet med tv-værten Felix Smith, og Mindshare er mediabureauet.

I forlængelse af disse to bureauer følger nu Kontrapunkt, og samarbejdet med Nemlig.com har foreløbig resulteret i en ny brandstrategi og visuel identitet, som man indtil videre møder i apps og website, ligesom de første biler i det nye design er kørt ud.

Marketingchef hos Nemlig.com, Rikke Søgaard, giver den nye bureaupartner disse ord med på vejen:

”Kontrapunkt hjælper os med at skærpe og levendegøre vores brand over for nye og eksisterende kunder. Vi har valgt bureauet, fordi de både har en holistisk strategisk tilgang og evner at føre de gode løsninger ud i livet. Nu møder vores kunder de første produkter af samarbejdet – det har vi set meget frem til.”

Hos Kontrapunkt argumenterer partner Morten Gade på denne vis for, at Nemlig.com er en drømmekunde:

”Produktet er spændende, og ambitionerne er store. Nemlig.com er vokset kraftigt lige siden, de blev stiftet med ambitioner efter mere. Vi er selv mange hos Kontrapunkt, der får hverdagen til at hænge sammen ved at handle hos Nemlig.com.”

Kontrapunkt er inden for de seneste år vokset kraftigt på det digitale område, og bureauet arbejder for en række danske digitale brands som Saxo.com, Billetlugen.dk, Kino.dk, Nordisk Film og Unity 3D.

Nemlig.com – før:

– og efter:


Kommentarer

  1. Åh nej, endnu en øjebæ. Der er åbenbart gået sport i at lave grimme logoer og brands. De er allesammen inspireret af Baresso´s nye logo.

  2. Tja, jeg ved nu ikke, Jesper og Torben, decideret grimt er det vel ikke. Og ligheden til Baresso kan jeg slet ikke få øje på. Blot for diskussionens skyld, vil jeg nu alligevel indføre noget her i jeres mudderkastning. Jeg synes ikke personligt, at det er en geni-streg designmæssigt, men nogen gange skal man også holde in mente hvor de kom fra. Nemlig.com’s tidligere logo lignede et Wordart uheld og jeg vil mene, at det nye professionaliserer deres udtryk og giver noget lidt mere bæredygtigt og tidsløst. Nu er det ikke alle logoer der, som Sonos, skal pulsere ved scroll og andet magi.

  3. Den nye visuelle identitet kommer virkelig til at have effekt på nye og eksisterende kunder.

    Eller måske kan man bare ikke se forskel…

  4. Man kan spørge sig selv om Bureaubiz ikke burde tage sin redaktionelle linie op til revision
    og være med til at højne niveauet – bare en smule.

  5. Kunne godt tænke mig at høre ræsonnement bag det nye udtryk. Det sker jo en gang imellem at kundens ønsker og (mangel på) design-sans resulterer i hvad jeg diplomatisk ville kalde for “et suboptimalt slutprodukt”. Ellers virker re-designet mere funktionelt end æstetisk – der er i hvert fald arbejdet med læsbarhed.

  6. Det er totalt kejserens nye klæder. Hvorfor fortsætte i det samme hæslige spor man havde i fortiden når nu mulighede for at tænkt nyt er tilstede! Typografisk er det hæsligt – dog bedre end det gamle. Placering af tagline er vanvittigt. Det ligner noget der er kastet ind uden nogen form for tanke bag. Uden tvivl et ønske fra kunden. Det er så tragisk at være vidne til. Er det virkeligt en trend der kører for tiden i Danmark – at lave grimme logoer? Bare se Baresso, det logo/brand er uden tvivl det grimmeste der er lavet i 2014 og bliver meget svær at overgå. ØV, kunne være interessant hvis kunderne (Nemlig og Baresso kunne komme med nogle udmeldinger)

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club