Nyt bureau skaber nyt logo for Nemlig.com

Peter Engholm
25@mail.dk

Danmarks største online-supermarked har fået ny visuel identitet og brandstrategi. Og således er supermarkedets kreative digitalbureau og mediabureau blevet suppleret med et designbureau. Se logoet før og efter.

Sidste år valgte Nemlig.com nye bureauer – hvilket vitterligt var nyt, al den stund at man ikke før havde haft egentlig bureaubistand. Suzumuchi blev valgt som kreativt digitalbureau, som har skabt universet med tv-værten Felix Smith, og Mindshare er mediabureauet.

I forlængelse af disse to bureauer følger nu Kontrapunkt, og samarbejdet med Nemlig.com har foreløbig resulteret i en ny brandstrategi og visuel identitet, som man indtil videre møder i apps og website, ligesom de første biler i det nye design er kørt ud.

Marketingchef hos Nemlig.com, Rikke Søgaard, giver den nye bureaupartner disse ord med på vejen:

”Kontrapunkt hjælper os med at skærpe og levendegøre vores brand over for nye og eksisterende kunder. Vi har valgt bureauet, fordi de både har en holistisk strategisk tilgang og evner at føre de gode løsninger ud i livet. Nu møder vores kunder de første produkter af samarbejdet – det har vi set meget frem til.”

Hos Kontrapunkt argumenterer partner Morten Gade på denne vis for, at Nemlig.com er en drømmekunde:

”Produktet er spændende, og ambitionerne er store. Nemlig.com er vokset kraftigt lige siden, de blev stiftet med ambitioner efter mere. Vi er selv mange hos Kontrapunkt, der får hverdagen til at hænge sammen ved at handle hos Nemlig.com.”

Kontrapunkt er inden for de seneste år vokset kraftigt på det digitale område, og bureauet arbejder for en række danske digitale brands som Saxo.com, Billetlugen.dk, Kino.dk, Nordisk Film og Unity 3D.

Nemlig.com – før:

– og efter: